تحویل ۱۵۰ هکتار زمین به بنیاد مسکن در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت

سرپرست معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۱۵۰ هکتار زمین از طرف اداره کل راه و شهرسازی جهت ساخت مسکن برای متقاضیان قانون جوانی جمعیت به بنیاد مسکن تحویل داده شد.

مجتبی ایران پناه، سرپرست معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی دریافت زمین طرح جوانی جمعیت در بجنورد ثبت نام کردند که پس از پایش در مرحله اول هزار و ۳۳ نفر افرادی هستند که در روستاها زندگی می کنند و از آنجا خدمات گرفته اند.

وی افزود: تفاهم نامه با بنیاد مسکن منعقد شده و متقاضیان می توانند با انتخاب روستای خودشان  و یا افرادی که در بجنورد هستند و تمایل دارند در روستا زمین دریافت کنند این امکان فراهم شده که با انتخاب خودشان به روستا بروند و اراضی را از بنیاد مسکن تحویل بگیرند.

هفت هزار و ۲۸۲ نفر در خراسان شمالی مشمول طرح جوانی جمعیت شدند

سرپرست معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی اضافه کرد: هفت هزار و ۲۸۲ نفر در خراسان شمالی مشمول طرح جوانی جمعیت شدند که بجنورد با چهار هزار و ۵۰۰ نفر و پس از آن شیروان با ۹۲۶ نفر و اسفراین با ۷۶۵ نفر به ترتیب بیشترین متقاضی استان را داشتند.

وی در خصوص تامین زمین به واجدین شرایط ادامه داد: ۷۷ هکتار از اراضی گلستان شهر بجنورد که به این محدوده الحاق نشده بود الحاق شد و فرآیند قانونی انجام شده است و در این محدوده قطعاتی که استحصال می شود هزار قطعه به افراد مشمول قانون تحویل داده خواهد شد.

ایران پناه با اشاره به پیگیری های راه و شهرسازی برای تامین زمین در سایر نقاط گفت: اراضی شهرک فرهنگیان بجنورد که معروف به کوی نیکان است مورد نظر است و افرادی که عجله نداشته باشند بعد از فرآیند قانونی و تفکیک این امکان فراهم شده است تا بخشی از جوانی جمعیت را در این اراضی جانمایی کنیم.

دولت سیزدهم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، اواخر شهریور ماه آیین نامه اجرایی تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را تصویب کرد.

بر این اساس خانوارها در صورتی مشمول استفاده از امکانات دولتی موضوع این آیین نامه هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (آبان ماه ۱۴۰۰) متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی موضوع ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشد.

همچنین این آیین نامه مشمول خانوارهایی می‌شود که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، براساس سرشماری نفوس و مسکن و با اعلام مرکز آمار ایران، کمتر از ۲.۵ باشد.

این استان در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

 

کد خبر 1768956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha