زمین‌لرزه رودبار نقطه عطفی در مدیریت بحران قلمداد می‌شود

خورشیدی با بیان اینکه زمین‌لرزه رودبار نقطه عطفی در مدیریت بحران قلمداد می‌شود گفت: درس آموخته‌های زلزله رودبار و منجیل موجب ارتقای دانش های امدادی و آموزشی شده است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حسین خورشیدی_ سرپرست معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گیلان در نشست یک روزه علمی پژوهشی بازخوانی زمین لرزه رودبار و منجیل که در جمعیت هلال احمر استان برگزار شد گفت: به مناسبت سی و چهارمین سالروز زلزله ویرانگر رودبار و منجیل که منجر به درگذشت هزاران نفر شد، این نشست برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه زلزله ۷.۳ ریشتری رودبار و منجیل در زمان خود سهمگین‌ترین سانحه طبیعی پس از انقلاب محسوب می‌شد افزود: این زمین‌لرزه نقطه عطفی در مدیریت بحران قلمداد می‌شود.

خورشیدی با بیان اینکه، درس آموخته‌های زلزله رودبار و منجیل موجب ارتقای دانش های امدادی و آموزشی شده است تصریح کرد: این آموخته ها در یادگیری بروزترین الگوهای اسکان اضطراری، سلامت در بلایا، بهداشت محیط، مدیریت بحران مفید است.  

وی در ادامه روایتگری و مصاحبه در تاریخ شفاهی سوانح، درس های امداد و نجات و بهداشت و درمان و بومی سازی اسکان موقت، چالش ها و راهکارها را از اهداف اصلی این دوره آموزشی برشمرد.

خورشیدی اظهار کرد: حصول تصمیمات صحیح در آینده، نتیجه بازخوانی تجارب مدیریتی چنین وقایعی می‌باشد.

وی در ادامه، طرح تشکیل پارک‌های آموزشی مختص اقشار مردم شریف را با استفاده از همیاری و همکاری دستگاه‌های مرتبط یکی از تصمیمات متخذه در این نشست برشمرد و تاکید کرد: در آینده نزدیک با تشکیل جلسات کارشناسی تمهیدات لازم ایجاد خواهد شد.

گفتنی است، این نشست علمی‌پژوهشی با حضور اساتید مطرح کشوری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان، مدیریت بحران، کارشناس ارشد معماری و متخصص سوانح و بازسازی و متخصص آموزش های نوین، متخصص مدیریت اضطرار و بحران برگزار شد.

زمین‌لرزه رودبار نقطه عطفی در مدیریت بحران قلمداد می‌شود

زمین‌لرزه رودبار نقطه عطفی در مدیریت بحران قلمداد می‌شود

زمین‌لرزه رودبار نقطه عطفی در مدیریت بحران قلمداد می‌شود

کد خبر 1768968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha