تحول در مدیریت از بزرگترین محاسن انتخابات است

حجت الاسلام کاظم صادقی تحول در مدیریت را از بزرگ‌ترین محاسن انتخابات برشمرد و خاطرنشان کرد: از برکات دیگر حضور مردم در انتخابات تحول در مدیریت کشور است و یکی دیگر از محاسن این انتخابات این است که از رکود جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از شاخصه های سبک زندگی اسلامی، تربیت صحیح و درک متقابل والدین و فرزند از یکدیگر است.
امام جمعه جازموریان ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، ابراز کرد: غدیر، نشانه‌ عظمت و جامعیت اسلام است «آنچه در مورد محتوای این جمله تاریخی، شریف و پُرمغز «مَن کُنتُ مَولاه فَهذا عَلیٌّ مَولاه» بایستی بیان شود و نباید مورد غفلت قرار بگیرد، پرداختن اسلام به امر حکومت و امر سیاست امت و اهمیت این موضوع از نظر اسلام است.
وی اظهار کرد: آن کسانی که نگاه سکولار به اسلام دارند و سعی می‌کنند اسلام را از مسائل اجتماعی و سیاسی برکنار بدارند و آن را منحصر به مسائل شخصی و خصوصی زندگی افراد کنند جواب‌ شان مسئله غدیر است، غدیر یک مسئله صرفا تاریخیِ نیست بلکه نشانه‌ای از جامعیت اسلام است.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه غدیر مبین دو حقیقت  است، خاطرنشان کرد: یعنی حقیقت نصب امیرالمؤمنین به‌عنوان امامت بعد از پیغمبر اکرم (ص) و مسئله پرداختن به حکومت، سیاست، امامت و اداره امت بعد از پیغمبر (ص) این دو موضوع بسیار مهم و حساس، در مسئله غدیر وجود دارد و این موضوعات جزء معارفی است که غدیر متضمن آن است.
خطیب جمعه جازموریان بیان کرد: مسئله‌ غدیر، مسئله ایجاد یک شاخص، معیار و میزان است تا آخر دنیا مسلمانان می‌توانند این شاخص و معیار را جلوی خودشان قرار بدهند و تکلیف مسیر عمومی امت را معین کنند و این مسئله امروز به جامعه‌ اسلامی و بخصوص به مردم و کشور ما خیلی کمک می‌کند برای اینکه راه درستِ حرکت را گم نکنیم.
وی با اشاره به هفته بزرگداشت قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی، تصریح کرد: شهید بهشتی، در کلام امام خامنه‌ای (حفظه الله) علاوه بر اینکه یکی از شاخص‌ترین نظریه‌پردازان گفتمان انقلاب اسلامی است از بنیان‌گذران محوری نظام مدیریت تراز اسلامی در نظام جمهوری اسلامی نیز شمرده می‌شود. 
حجت الاسلام صادقی یکی از شاخصه های ممتاز شهید بهشتی را سبک مدیریتی و اخلاق مدیریتی ایشان برشمرد و افزود: اصل شایسته سالاری در انتخاب مدیران یکی از این ویژگی هاست، شهید بهشتی فرمود؛ «بنده خودم در دایره مدیریتم، اگر کسی بینش اسلامی‌اش صحیح باشد، تقوا و اخلاقش صحیح باشد، ولی نسبت به خود من به هر علتی بی‌لطف و بی‌مهر باشد و حتی پشت سر من بدگویی هم بکند، او را به کار دعوت می‌کنم. این کار را کرده‌ام.
امام جمعه جازموریان ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های شهید بهشتی، اصل تقدم تعهد بر تخصص در انتخاب مدیران بود و شهید بهشتی فرمود؛ «در نظام مدیریت‌های غربی، به تخصص (تخصص‌های فنی، صنعتی و مدیریتی) بالاترین ارزش و امتیاز داده می‌شود. همه اهمیت‌ها به متخصص داده شود و کار به دست آنها سپرده شود تا صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و بانک‌داری را بر اساس اقتصاد سرمایه‌داری خوب اداره کنند.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه ایستگاه پایانی مبارزه با فساد محسوب می‌شود در حالی‌که قوه مجریه، خط مقدم برخورد با مفسدان است چرا که تار و پود انواع و اقسام جرائم در دستگاه‌های اجرایی شکل می‌گیرد.
حجت الاسلام صادقی اظهار کرد گ: دستگاه اجرایی موظف است که به‌ امور کشور نظم ببخشد و منافذ فساد را ببند در حالی‌ که چنین رویه‌ای در بعضی از دولت ها بعضی مواقع مرسوم نیست، رسیدگی قوه قضائیه به‌ این حجم سنگین از پرونده‌ها در حوزه‌های حقوقی و کیفری، به جهت نقص در منظومه قوه مجریه است هر چند برخی از نقص‌های موجود در قوانین را هم نمی‌توان نادیده گرفت که نیازمند تنقیح است.
خطیب جمعه جازموریان فضای فعلی جامعه را انتخاباتی توصیف کرد و گفت: انتخابات حماسه حضور مردم است و معجزه حضور مردم بن بست شکن و افق گشا است، رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق این حماسه با دو شرط بارها و بارها بیان کرده اند اول مشارکت دوم انتخاب خوب، تمام تلاش اهل سخن، رسانه و منبر باید متمرکز بر این دو رکن باشد.
وی عنوان کرد: انتخابات ۸ تیرماه حماسه‌ای با اولویت انتخابات ریاست جمهوری که در پیش روی ما است اگر ان‌شاءالله به خوبی، شُکوه و عظمت برگزار شود، یک دستاورد بزرگ برای ملّت ایران است.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه مشارکت بالا، بالا رفتن اعتبار کشور را به دنبال دارد، ابراز کرد: شرکت مردم در انتخابات می‌تواند همچون سنگری مستحکم سرنوشت ملت و کشور را از هر آسیبی مصون سازد حضور مردم «در پای صندوق های رأی بارزترین مظهر حضور مردمی است و این پشتوانه‌ انقلاب و کشور است اگر حضور مردم ضعیف شود، آن وقت [دشمن] استنتاج می‌کند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است.
امام جمعه جازموریان تحول در مدیریت را از بزرگ‌ترین محاسن انتخابات برشمرد و خاطرنشان کرد: از برکات دیگر حضور مردم در انتخابات تحول در مدیریت کشور است و یکی دیگر از محاسن این انتخابات این است که از رکود جلوگیری می‌کند.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان می فرمایند؛ بهترین شکل ادامه‌ یک نظام اجتماعی این است که در عین ثبات، تحول داشته باشد.» راه حل اینکه صاحبان دیدگاه‌های گوناگون به نفع دیدگاه سیاسی یا فرهنگی یا اقتصادی خودشان تحوّل ایجاد کنند «این است که با انتخابات ــ حالا چه انتخابات مجلس، چه انتخابات مجلس خبرگان، چه انتخابات ریاست جمهوری، چه انتخابات شوراها ــ کسانی را که با آن فکر سیاسی آن‌ها و جهت‌گیری سیاسی یا اقتصادی یا فرهنگی آن‌ها همراهند، سر کار بیاورند؛ این می‌شود تحوّل بنابراین انتخابات «مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوب خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک تر کند، 
 دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کنید، گفت: حصار امنیتی کشور وابسته به همین حضور مردمی است، «حتّی آن کسانی که نظام را قبول ندارند، برای حفظ کشور، برای اعتبار کشور بیایند در انتخابات شرکت کنند، ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، عیبی ندارد امّا انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی است، مال نظام جمهوری اسلامی است. همه باید بیایند در انتخابات شرکت کنند؛ این موجب می‌شود که نظام جمهوری اسلامی تقویت بشود، پایداری آن و ماندگاری آن تأمین بشود، کشور در حصار امنیّت کامل باقی بماند.

کد خبر 1768993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha