دیپلماسی ارزشمند برای کشور حفظ احترام، عظمت، عزت و استقلال ملت و کشور است

امام جمعه یاسوج گفت: ارتباط و دیپلماسی برای کشور ما ارزشمند است که احترام، عظمت، عزت و استقلال ملت و کشور ما حفظ شود و به شکل برابر با یکدیگر مذاکره کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: خداوند در سوره لقمان همه ما را نصیحت فرمودند که در بخشی از این آیات آمده «آیاتی که بر بشر نازل شده، حکیمانه، معقول، منطقی و در راستای منافع و مصالح بندگان نازل شده که به دستورات خداوند عمل کنند».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: کسانی که به دستورات پروردگار عالم عمل می‌کنند به معنویت، انسانیت و زندگی آبرومندانه و با سعادت هدایت خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه انسان در دنیا و آخرت به دنبال راحتی است که در این راستا باید به فرامین الهی و قرآن عمل کند، افزود: قرآن سرشار از پند و اندرزهای حکیمانه بوده که انسان را به بهشت خداوند رهنمون می‌سازد.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان از جهنم گریزان بوده و نباید گرفتار این وادی شود، ادامه داد: خداوند متعال راه فرار از این جهنم را در قرآن به انسان نشان می‌دهد.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انسان‌های نیکوکار، نیک رفتار و دارای فطرت پاک وقتی که قرآن بر آنها نازل می‌شود، دستورات الهی را دریافت و به آنها عمل می‌کنند.

وی نماز، عبادت، توجه به دستورات و فرامین الهی را اصل دانست و یادآور شد: برخی‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد شبهه و برگزاری مجالس گناه، مسیر را برای بندگان خدا ببندند.

آیت الله حسینی تاکید کرد: گاهی برخی جهت ایجاد شبهه در احکام اسلام در مدارس، رسانه و مراکز آموزشی تلاش می‌کنند که باید بدانند افرادی که مردم را از معنویت منحرف می‌کنند، عذاب سختی خواهند دید.

امام جمعه شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه امروز ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی و همچنین سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی را تبریک گفت.

وی ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در راستای تبلیغ اسلام و قرآن فعالیت دارند، اظهار کرد: این رسالت الهی است که انبیا بر دوش دارند، زیرا انبیا وظیفه ارشاد و هدایت بشر به سوی خداوند و راه رستگاری را بر عهده داشتند.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه انبیا الهی و ائمه اطهار علیهم السلام بر همه علوم آگاهی دارند، گفت: در این راستا مسئله دین و معرفت الهی بسیار مهم بوده که اگر دینداری نباشد و مردم دین نداشته باشند، زندگی آنها در دنیا تمام خواهد شد و در ابدیت میهمان اعمال خود خواهند بود.

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تاکید بر اینکه انسان در دنیا باید فرمانبردار خداوند باشد، افزود: ادب انسانی اقتضا می‌کند در برابر فرمان خداوند مطیع و خالص باشیم.

وی ضمن تبریک روز اصناف و تشکر از زحمات شبانه روزی آنها در بازار، ادامه داد: اصناف تلاش می‌کنند تا بازار مسلمین را اشباح و مردم با کمبود کالا مواجه نباشند.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد که گران فروشی و بی‌انصافی در بازار وجود نداشته باشد که اگر این موضوع رعایت شد، می‌توان گفت که جهاد فی سبیل الله صورت گرفته است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد در فراز دیگری از خطبه‌ها عید غدیر خم را تبریک گفت و افزود: این دهه، دهه امامت و ولایت نام گذاری شده که طبق روایات متواتر اگر کسی به ولایت امیرالمومنین و ائمه اطهار علیهم السلام قائل نباشد، عبادت او پذیرفته نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی در مسیر ولایت ائمه اطهار علیهم السلام گام برندارد، گمراه است، گفت: مالک بهشت و جهنم امام علی علیه السلام است و ما باید تلاش کنیم به بهشت خداوند برسیم.

آیت الله حسینی ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) و همچنین روز قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه کار مهم و حیاتی در جامعه اسلامی برای برقراری عدالت که یک پایه آن دادگستری و قضات هستند، انجام می‌دهد.

امام جمعه یاسوج ضمن تسلیت شهادت آیت الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفای انقلاب، یادآور شد: با اجرای قوانین و دستورات الهی عدالت در جامعه برقرار می‌شود.

وی اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که نظام و دستگاه قضایی ما در راستای قوانین الهی و اجرای عدالت گام برمی‌دارند.

آیت الله حسینی به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین پخش مناظره‌ها از صدا و سیما اشاره کرد و افزود: در این مناظره‌ها مطالب خوبی گفته می‌شود و برخی برنامه ارائه می‌دهند و برخی دیگر نیز برنامه‌ای ندارند و باید نامزدها با برنامه باشند.

خطیب نماز جمعه یاسوج برخی مطالب را نگران کننده دانست و یادآور شد: گاهی نامزدها و گاهی طرفداران آنها دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می‌برند.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید قدر این همه پیشرفت، توسعه و نعمت را که به برکت نظام جمهوری اسلامی هستند بدانیم، ادامه داد: زیر سوال بردن این دستاوردها ظلم بوده و اگر انقلاب اسلامی مظلوم واقع شد، خداوند برخورد دیگری خواهد داشت.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه وضعیت قبل از انقلاب را دیدیم و دستاوردهای نظام و انقلاب را با قبل از پیروزی آن مقایسه می‌کنیم، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در شرایط سخت جنگ و تحریم پیشرفت‌ها و دستاوردهای بسیاری داشته که نباید آنها را نادیده بگیریم.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: علی رغم این همه پیشرفت در شرایط سخت، ما در مناظره‌ها طوری حرفی بزنیم که گویی هیچ کاری انجام نگرفته است.

وی ضمن تاکید بر اینکه باید نقد منصفانه و ارائه راهکار وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: نه انقلاب و نه مردم جلوی کار را نگرفتند، برخی به گونه‌ای حرف می‌زنند که گویی عامل تحریم، نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله حسینی افزود: هشت سال جنگ تحمیلی، ۱۷ هزار ترور ناجوانمردانه، تحریم‌های کمرشکن و توطئه‌های مختلف همه جهت از پای درآوردن انقلاب و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج افزود: دنیای استعمار و استکبار تسلیم شدن و نوکری کشور و مردم ما را می‌خواستند و در یک عملیات تروریستی ۷۲ نفر انسان شایسته، اسکلت و مدیریتی نظام جمهوری اسلامی را با هدف سقوط نظام به شهادت رساندند.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرفداران نامزدها در صدا و سیما به طرفداری از آمریکا صحبت و دشمن را بزرگ می‌کند، ادامه داد: کسی که چندین سال متولی دستگاه دیپلماسی کشور بوده، وقتی این گونه صحبت می‌کند و با همین نگاه در برجام چیزی در نیاوردند و برجام را پاره کردند که این حرف‌ها واقعاً خجالت آور است.

امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: من تعجب می‌کنم که چرا این حرف‌ها از صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود که دشمن را بزرگ و کشورمان را کوچک نشان می دهند.

وی ضمن تاکید بر اینکه نامزد ریاست جمهوری باید درست حرف بزند و مردم را به پایبندی به قانون دعوت کند، خاطرنشان کرد: عدم پاسخگویی یکی از دردها، رنج‌ها و مشکلات کشور ما بوده که گاهی شخصی کاری انجام می‌دهد ولی در قبال آن پاسخگو نیست.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه طبق قانون نظام جمهوری اسلامی زن و مرد حق ندارد بدون از پوشش مناسب وارد خیابان شود و خود را در ملأ عام ظاهر کند، یادآور شد: قانون خدا نیز همین گونه بوده و زن نامحرم نمی‌تواند بدون از پوشش مناسب، اسلامی و حجاب لازم، خود را در منظر نامحرم حاضر و ظاهر کند.

خطیب نماز جمعه یاسوج ضمن تاکید بر اینکه هر شخص و قشری باید در این زمینه پاسخگو باشد، افزود: در فضای مجازی و حقیقی هر کس باید پاسخگوی رفتارهای خود باشد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت ادامه راه شهدا و انقلاب، خاطرنشان کرد: برخی‌ها به گونه‌ای حرف می‌زنند که گویی نظام جمهوری اسلامی ایران از ابتدا چماق برداشت و بر سر مرزها نشست و گفت هیچ کشوری حق ندارد به طرف ما بیاید.

آیت الله حسینی تصریح کرد: اگر منظور شما ارتباط با استکبار، استعمار، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است، اصلاً ما نمی‌خواهیم که این ارتباط بین گرگ و میش باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: ارتباط و دیپلماسی برای کشور ما ارزشمند است که احترام، عظمت، عزت و استقلال ملت و کشور ما حفظ شود و به شکل برابر با یکدیگر مذاکره کنند.

کد خبر 1769005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha