نامزدهای انتخابات راه‌حل درمان مشکلات مردم را ارائه کنند

آیت الله دژکام خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: این قصه که فلان درد را مردم دارند همه می دانند اما باید راه حل ارائه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، گفت: رای دادن من و شما رای به این عقیده ای است که در قانون اساسی نوشته شده است.این حکومت می خواهد زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشد و این قدم اول است.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم باید ببینیم کدام یک از نامزدها به عدالت نزدیکتر است، افزود: عادل را به میدان بفرستیم که عدالت شرط است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید کسی را انتخاب کنیم که بتواند دستورات و قوانین خوبی که مصوب شده را اجرا کند، بیان کرد: ما روزی که انقلاب کردیم قانون به این معنا نداشتیم اما امروز قانون برنامه هفتم ۵ سال آینده کشور مصوب شده است.

به گفته وی، این قانون نظام جمهوری اسلامی سامان پیدا می کند و به نقطه ای می رسد که اگر کسی رئیس جمهور شد هم خودش بداند باید چه کار کند و هم مردم باید بدانند از او چه مطالبه ای داشته باشند.قانون برای این گذاشته شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی به قانون احترام نمی گذارد و برنامه هفتم را بیخیال شد مثل بقیه ای هست که شما مردم از آنها گلایه دارید، عنوان کرد: گلایه مردم از این است که قانون و برنامه نوشته شده اما عمل نمی کنند.

دژکام با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید کسی باشد که پای کار بایستد، آگاه باشد و توان اجرایی داشته باشد، گفت: بنده در مناظره ها دنبال این هستم که چه کسی لِم و فن کار را بلد است برای اینکه بتواند این برنامه ها را اجرا کند.

وی گفت: این قصه که فلان درد را مردم دارند همه می دانند اما باید راه حل ارائه شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه راه حل مشکلات در قانون پیش بینی شده است، عنوان کرد: در مورد اقتصاد، نظام بانکی، اصلاح ساختار بودجه، صندوق بازنشستگی، توزیع عادلانه درآمد، ارتقای تولید محصولات کشاورزی، رشد تولید، توسعه مسکن، اقتصاد دریامحور، ارتقا نظام سلامت، ارتقا فرهنگ عمومی، حل مشکل خانواده و جمعیت، صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی، ارتقا نظام آموزشی، ارتقا نظام علمی و پژوهشی، اصلاح نظام اداری و... اینها موضوع سرفصل های قانون برنامه هفتم توسعه است.

وی اظهار کرد: چرا این غفلت در جامعه ما درست شده است که این کاری که انجام شده را نادیده می خواهیم بگیریم؟فردا یک نفر می آید و می خواهد چرخ را از نو اختراع کند در حالیکه چرخ ساخته شده است و باید راه بیافتد و کار کند تا زندگی مردم جلو رود.

وی تصریح کرد: این ذهنیت را که می خواهیم تازه فکرکنیم که چه کاری باید انجام دهیم را کنار گذاشته و حاصل چندین دهه تفکر با فضیلت ها، علما و فرهیختگان که جمع شده است را یک مرد پیدا شود و اجرا کند.

امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید سعید غدیر خم و لزوم بزرگداشت این عید مبارکف گفت: باید به غدیر اهمیت دهیم، غدیر باید طوری باشد که غلغله راه بیفتد.البته در طول این سال‌ها کارهای خوبی شده است و همین دیشب هم مراسم باشکوهی در شیراز برگزار شد که امیدوارم این جشن ها انعکاس ملی هم پیدا کند.

به گفته وی، گاهی مردم غوغایی راه می اندازند ولی باید دیده و معلوم شود که هر گوشه ایران اسلامی یک کانون جوشنده و خروشنده برای ولایت و امامت و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت است و این را ویژه توجه کنید.

انشاالله همانطور که اعلام کردند و برنامه‌ریزی شده برای شب و روز عیدغدیر برنامه‌های مفصل است که همه را شرکت می‌کنید اما ویژه‌ترین وقت، زمانی است که پیامبر اکرم دست امیرالمومنین را بلند کرد که ظهر روز عید غدیر است، نماز عید غدیر که ظهر با جماعتی خوانده می‌شود که جمعیتش از نماز جمعه بیشتر است و این ارزشمند است یعنی ما غدیر را یادمان نرفته است.

وی با اشاره به اینکه اعمال روز عید غدیر بسیار زیاد است از جمله تبریک گفتن، دست دادن و تهنیت‌های روز عید غدیر، گفت: اطعام کردن در روز عید غدیر که فقط یک گوشه شیراز برای ۱۱۰‌هزار نفر غذا طبخ می‌شود سوای کارهای دیگری که انجام می‌شود و این اتفاق جا دارد که منعکس شود.

کد خبر 1769010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha