مشارکت حداکثری در انتخابات اعتبار کشور را بالا خواهد برد

امام جمعه مارگون گفت: مشارکت بیشتر اعتبار کشور را بالا خواهد برد و موجب تقویت اقتدار ملی خواهد شد، یعنی هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم قدرت افزا برای کشور نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «رحم الله خواجه پور» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را در رابطه با عاقبت بخیری دانست و اظهار کرد:با توجه به اینکه اجل خبر نمی‌کند و برای پیک اجل سالم، مریض، پیر، جوان، کودک، بزرگ، زن و مرد عالم و جاهل تفاوتی ندارد، انسان باید بسیار مواظب عاقبت امر خود باشد.

امام جمعه شهرستان مارگون گفت: بعضی افراد به هنگام مرگ در بدترین حالت هستند و مجلس گناه در حال مستی در حال سرقت، دزدی و مانند این‌ها و برخی دیگر برعکس در بهترین حالات مرگ قرار می‌گیرند، مثلاً در حال سجده شکر، در حال نماز خواندن، در حال خدمت کردن به مردم یا در حال وضو گرفتن و مانند این‌ها خدای خود را ملاقات می‌کند.

وی ادامه داد: به ما سفارش شده که همیشه آماده مرگ باشیم، اگر گناهی کردیم توبه کنیم، اگر حقی از کسی بر گردن داریم، فورا بپردازیم و انجام این امور را به دیگران و آینده واگذار نکنیم.

حجت الاسلام خواجه پور با بیان اینکه معیار رستگاری عقیده و اندیشه‌هایی است که هنگام مرگ همراه انسان است، افزود: چه بسیار افرادی بودند که در طول عمر خود در مسیر خدایی نبودند ولی هنگام مرگ، عاقبت بخیر شدند و چه بسیار افرادی هم وجود داشتند که در طول زندگی به ظاهر در مسیر حق بودند ولی عاقبت به شر گردیدند.

خطیب نماز جمعه مارگون بیان کرد: رمز عاقبت بخیر شدن این است که انسان همیشه آماده باشد و حقوق الله و حقوق الناس را پرداخته باشد، چرا که بعد از مرگ پرونده‌ها بسته می‌شود و امکان جبران وجود ندارد.

وی یادآور شد: همه باید بدانیم که برای عاقبت بخیر شدن هیچ تضمینی وجود ندارد و تنها راهی که می‌توان مطرح کرد این است که انسان باید دائماً در حال مراقبت از نفس خویش باشد و لحظه‌ای زمام نفس را به دست شیطان ندهد.

حجت الاسلام خواجه پور افزود: باید تلاش کنیم برای عاقبت بخیری و رمز عاقبت بخیر شدن، مراقبت از نفس و عمل صالح می‌باشد.

امام جمعه شهرستان مارگون  ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: از عید قربان تا عید غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت نام گذاری کردند.

وی خاطرنشان کرد: مسئله غدیر و تعیین امیرالمومنین علی علیه السلام به عنوان ولی امر امت اسلامی از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) یک حادثه بسیار بزرگ و پرمعناست.

حجت الاسلام خواجه پور اظهار کرد: دخالت پیامبر گرامی اسلام (ص) در امر مدیریت جامعه به این معناست که دین اسلام برای مسئله مدیریت جامعه اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

خطیب نماز جمعه شهر مارگون افزود: در دنیا گرسنگی هست، تبعیض وجود دارد کم هم نیست و به یک جا هم تعلق ندارد، بلکه همه جا هست و امروز هم بشر گرفتار همین موارد بوده و فقط رنگ‌ها عوض شده است.

وی تاکید کرد: غدیر آغاز آن روندی بود که می‌توانست شر را از این مرحله و گرفتاری‌ها خارج کند و به مرحله دیگری وارد کند و از این همه گرفتاری‌ها بشر را نجات دهد.

حجت الاسلام خواجه پور ادامه داد: خداوند متعال با معرفی مولی الموحدین امیرالمومنین امام علی علیه السلام کامل‌ترین دین را در اختیار انسان‌ها و حجت را بر آنها تمام کرد.

امام جمعه شهرستان مارگون تصریح کرد: اگر غدیر فراموش نمی‌شد، سقیفه به وجود نمی‌آمد، خانه حضرت زهرا(س) را نمی‌سوختند و او را به شهادت نمی‌رساندند، اگر غدیر فراموش نمی‌شد فدک را غصب نمی‌کردند، غدیر فراموش شد فاطمیه و عاشورا اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه لازم است مردم و مسئولین در جهت تبلیغ غدیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنند، افزود: اگر غدیر را تبلیغ و تقویت کنیم یقیناً حس ولایت مداری در جامعه تقویت خواهد شد و اگر غدیر را تضعیف و فراموش کنیم، حس ولایت مداری در جامعه کمرنگ خواهد شد و لذا همه باید در این زمینه تلاش کنیم.

حجت الاسلام خواجه پور مسئله انتخابات را یادآور شد و گفت: جمعه آینده را می‌توان یک روز مهم و سرنوشت ساز دانست ‌.

خطیب نماز جمعه مارگون ادامه داد: انتخابات خیلی مهم است و در درجه نخست هم مشارکت مهم است، بعد باید دید چه کسی به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاک‌های انقلاب را دارد، این‌ها را اگر ملاحظه کنید شاید بتوانید یک انتخاب خوبی داشته باشید.

‌وی تاکید کرد: مردم عزیز بدانند مشارکت بیشتر اعتبار کشور را بالا خواهد برد و موجب تقویت اقتدار ملی خواهد شد، یعنی هیچ ابزار قدرتی به اندازه حضور مردم قدرت افزا برای کشور نیست.

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: وقتی مردم در قبال سرنوشت کشور احساس مسئولیت کنند، در واقع هم دشمنان را مأیوس می‌کنند و هم تحولی در مدیریت کشور به وجود خواهد آمد.

امام جمعه شهرستان مارگون افزود: ملت شریف ایران اسلامی باید با حضورشان پای صندوق‌های رای هم دشمن را مایوس کنند و آرزوهای آنها را به گور ببرند و هم انتخابی درست و طبق شاخص‌های مقام معظم رهبری داشته باشند.

وی ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان حضرت امام(ره)  و روز روز قوه قضائیه، بیان کرد: رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در واقع ترویج فرهنگ دینی، شعائر اسلامی و خنثی‌سازی توطئه‌ها و تبلیغات دشمن است که تاکنون در این زمینه رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

حجت الاسلام خواجه پور تصریح کرد: لازم است این سازمان نسبت به اعزام مبلغین توجه بیشتری داشته باشد، چرا که بسیاری از روستاها فاقد مبلغ هستند و یقیناً اگر روحانیون و مبلغین با محوریت سازمان تبلیغات در اقصی نقاط این کشور به مسئله تبلیغ بپردازند، ما شاهد ترویج روز افزون دین مبین اسلام و شعائر اسلامی خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان مارگون همچنین روز قوه قضائیه را تبریک گفت و ادامه داد: قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با مخلان نظم و امنیت در کشور، مجرمان و متخلفان اکنون از هیچ تلاش و کوششی دریغ ننموده‌اند.

وی ضمن تشکر از مدیرکل اداره تبلیغات استان، مدیر تبلیغات شهرستان، رئیس کل دادگستری استان و رئیس دادگاه عمومی انقلاب شهرستان مارگون، گفت: همه مردم هم باید به کمک قوه قضائیه بیایند و این مجموعه را کمک کنند تا شاهد امنیت بیشتری در کشور باشیم.

کد خبر 1769011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha