انتخاب اصلح با تحقیق و تفحص انجام می شود

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا گفت: پیشینه کاندیدا را بررسی کنید، انتخاب اصلح با تحقیق و تفحص انجام می شود این نباشد به حرف دیگری انتخاب کنیم زیرا فردای قیامت رای ما را از دیگران نمی خواهند از ما سوال می کنند که چرا این انتخاب را کردید؟ می پرسند می دانید با این انتخاب مسیر انقلاب قطار انقلاب کُند تر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز حجت الاسلام روح الله اکبری نیا در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: اگر کسی در هر امری می خواهد قوی ترین باشد باید بر خداوند متعال توکل کند و توکل از ویژگی خاص افراد مومن است.

امام جمعه موقت جیرفت افزود: هر کسی که ایمان و توکل خود را بالا و بالاتر ببرد او قوی ترین مردم خواهد شد.

وی ضمن تبریک دهه ولایت و امامت، ابراز کرد: نگین انگشتری اسلام، غدیر و ولایت است خدا را شاکریم که در زمره پیروان حضرت علی (ع) هستیم همان شخصیتی که تقسیم کننده بهشت و جهنم است.

حجت الاسلام اکبری نیا با بیان اینکه اگر کسی با حضرت علی (ع) دشمن باشد و رهرو راه آن حضرت نباشد حتما جایگاه او جهنم است، اظهار کرد: خبر برپایی مهمانی های ده کیلومتری در خیابان ولیعصر تهران به مناسبت عید غدیر خم گوش دنیا را کَر کرده است.

 خطیب موقت نماز جمعه جیرفت عنوان کرد: امروز بسیاری از مردم دنیا مخصوصا جوانان و کسانی که اهل تحقیق هستند مثل تحقیق درباره اربعین حسینی مسلمان می شوند و در مورد غدیر خم هم چنین است که با تحقیق به اسلام ایمان می آورند.

وی خاطرنشان کرد: غدیر یکی از ابزارهای بزرگی است که آدم های پاک را از لجنزار آمریکا و اروپا به سمت مکتب اهل بیت (ع) سوق می دهد.

حجت الاسلام اکبری نیا بیام کرد: امسال در شهر جیرفت همزمان با دهه ولایت و امامت بیش از ۱۰۰ غرفه فرهنگی، مشاوره، تریبون آزاد، پذیرایی، کودک، به طول یک کیلومتر در خیابان مسجد امام علی (ع) برپا می شود.

امام جمعه موقت جیرفت اضافه کرد: همه مردم در عصر روزهای چهارم و پنجم تیرماه از برنامه های این غرفه ها که در قالب مهمانی یک کیلومتری غدیر برگزار می شوند، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه هفت تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و یاران امام راحل است، خاطرنشان کرد: آیت الله شهید بهشتی رییس دستگاه قضایی، فردی صبور، دانشمند و تحصیل کرده دانشگاه و حوزه علمیه بود و شهادتش ایران و امام را عزادار کرد.

حجت الاسلام اکبری نیا ادامه داد: اما قطار انقلاب پس از شهادت هزاران شهیدی همچون شهید بهشتی، حاج قاسم آیت الله رییسی که فدایی اسلام، امام زمان (عج) و انقلاب اسلامی شدند، ادامه دارد.

خطیب موقت نماز جمعه جیرفت با بیان اینکه مردم از دستگاه قضایی انتظاراتی دارند، اظهار کرد: مردم انتظار دارند اطاله دادرسی کوتاه شود گر چه در سال های اخیر اطاله دادرسی به دستان پر توان قضات با تقوا و مخلص کوتاه تر شده است.

وی عنوان کرد: گر چه با توجه به حجم ورودی پرونده ها مشغله کاری قضات و کارکنان دادگستری زیاد است اما مردم انتظار برخورد خوب دارند.  

حجت الاسلام اکبری نیا با اشاره به حضور مسئولین دستگاه قضایی شهرستان جیرفت در مساجد جهت پاسخگویی به مردم، خاطرنشان کرد: از این که برخی از قضات و وکلای دادگستری در مساجد حضور پیدا می کنند و پاسخگوی مردم هستند جای تقدیر و تشکر دارد.

 امام جمعه موقت جیرفت اضافه کرد: حضور افشین صالحی نژاد دادستان در مراسم معنوی اعتکاف پاسخگویی به سوالات  معتکفین نشانه وجود روحیه خدمتگزاری به مردم است و امیدواریم این رویه خدمت به مردم ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه انتخابات را فراموش نکنید مشارکت کنید تشویق کنید تا همه شرکت کنند، تصریح کرد: رهبری فرمودند؛ انتخابات یک روز است ولی تاثیرات این انتخاب ۴ سال است و شاید هم ۸ سال بنابراین باید در انتخاب رییس جمهور دقت کافی داشته باشیم ببینیم.

حجت الاسلام اکبری نیا ادامه داد: باید ببینیم اطرافیان کاندیدا چه کسانی هستند زیرا از روی می شود آنها را از روی  اطرافیانش شناخت، باید دقت کنیم که آیا افرادی هستند که با انقلاب، نظام اسلامی و مشی رهبری سر و کار دارند یا خیر؟ چه شعاری قبلا دادند آیا به آن شعار عمل کرده اند یا خیر؟.

خطیب جمعه جیرفت تاکید کرد: پیشینه کاندیدا را بررسی کنید، انتخاب اصلح با تحقیق و تفحص انجام می شود این نباشد به حرف دیگری انتخاب کنیم زیرا فردای قیامت رای ما را از دیگران نمی خواهند از ما سوال می کنند که چرا این انتخاب را کردید؟ می پرسند می دانید با این انتخاب مسیر انقلاب قطار انقلاب کُند تر شد.

وی خاطرنشان کرد: یک رییس جمهور با خدماتی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه می کند و با زاویه ای که با دشمن دارد می تواند سرعت قطار انقلاب را بیشتر و تند تر کند.

حجت الاسلام اکبری نیا عنوان کرد: یک رییس جمهوری مثل شهید آیت الله رییسی که دغدغه مردم را داشته باشد خانه نشین، دفتر نشین و پشت میز نشین نباشد و در بین مردم حضور پیدا کند را انتخاب کنیم.

کد خبر 1769016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha