باید افراد مسئولیت پذیر و متعهد به انقلاب اسلامی را انتخاب کرد

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: برای انتخاب مناسب باید به دقت عمل کرد، ویژگی‌ها را بررسی و افراد دارای تعهد و مسئولیت پذیر و متعهد به انقلاب اسلامی را انتخاب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «اسلام ایمانی تبار» در خطبه نخست نماز جمعه پاتاوه به آیاتی از قرآن و ضرورت تقوا اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرماید « ما شما را به وسیله انجام اعمال آزمایش می‌کنیم و از نیت‌های شما آگاه هستیم».

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: از دیگر معیارهای سنجش انسان توجه به مسائل مادی است، یعنی انسان از جنبه مادی، ثمرات مورد آزمایش قرار گرفته می‌شود و مشکلات دنیوی در اموال و نفوس بخشی از آزمایشات است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال به روش‌های مختلف اموال و جان انسان را مورد آزمایش قرار می‌دهد، افزود: آزمایش انسان با انجام و عدم انجام اعمال دینی و آزمایش در سختی‌ها و مشکلات مادی مورد آزمایش قرار گرفته است.

حجت الاسلام ایمانی تبار بالاترین و بهترین معیار ارزیابی را تقوا دانست و ادامه داد: خداوند متعال می فرماید «بهترین شما نزد خداوند متعال باتقواترین شما است و هرکس تقوا داشته باشد، در ارزیابی و سنجش الهی موفق خواهد بود».

خطیب موقت نماز جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه باید آیات قرآن، سیره نبوی و علوی را در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی مورد توجه قرار دهیم، بیان کرد: عمل به فرامین الهی در این ابعاد باعث سعادت‌مندی انسان است‌.

وی در خطبه دوم نماز جمعه پاتاوه با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای خداوند متعال، گفت: قلم، قدم، بیان و اندیشه و انتخاب ما باید برای خدا باشد.

حجت‌الاسلام ایمانی تبار به فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف سازمان تبلیغات سازماندهی، نظارت و برنامه ریزی در بیان معارف و احکام و ترویج دین و نظارت بر اجرای صحیح برنامه های دینی است، طرحی توسط سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش پرورش برای ترویج برنامه های مذهبی و قرآنی مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه موقت پاتاوه با بیان اینکه از عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نام گذاری شده، اظهار کرد: عید قربان، عید بندگی و ولایت است و در داستان ذبح اسماعیل توسط حضرت ابراهیم بندگی و اطلاعات پدر و ولایت پذیری را مشاهده می‌کنیم.

وی یادآور شد: عید غدیر، عید اکمال دین و اتمام نعمت است و خداوند متعال در آیات قرآن فرمود « ای پیامبر آنچه که به تو نازل کرده‌ایم، ابلاغ کن و اگر ابلاغ نکنی، رسالتت را انجام ندادی و دین ناقص است» و این آیات در بیان ولایت حضرت علی (ع) بوده و در این روز دین کامل شده است.

حجت الاسلام ایمانی تبار افزود: این روز اعیاد و روزهای بزرگ در تاریخ اسلام و عاشورا در امتداد عید قربان و غدیر است که در واقع در غدیر به دلیل عدم ولایت پذیری و سرپیچی از فرمان خدا سبب شد تا عاشورا رخ داد و از ولایت امام معصوم محروم شدند.

خطیب موقت نماز جمعه پاتاوه به هفته قوه قضائیه اشاره کرد و ادامه داد: در آن روزها آیت الله شهید بهشتی و یارانش به شهادت رسیدند و یکی از مهم ترین شئون حکومت اسلامی، برپایی حقوق صاحبان حق است که از طریق دستگاه قضایی مستقل، مقتدر و عدالت محور خواهد بود.

وی انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه جاری را یادآور شد و گفت: در کلید واژه‌ سخنان رهبر معظم انقلاب انتخابات را امری مهم می‌دانند، زیرا باید مدیریت فرهنگی و اقتصادی کنترل تورم، مسکن، رشد اقتصادی، امنیت سیاسی و اجتماعی و... از طریق ریاست قوه مجریه دنبال می‌شود.

حجت الاسلام ایمانی تبار خاطرنشان کرد: برای انتخاب مناسب باید به دقت عمل کرد، ویژگی‌ها را بررسی و افراد دارای تعهد و مسئولیت پذیر و متعهد به انقلاب اسلامی را انتخاب کرد.

امام جمعه موقت پاتاوه گفت: همه کاندیداهایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند در معرض انتخاب قرار دارند، اما باید فردی که مدیر، باتقوا، خستگی ناپذیر، روحیه جهادی و انقلابی، برنامه محور، دارای وعده های عملی، خدمت گذار صدیق باشد را انتخاب کرد.

کد خبر 1769020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha