فراخوان دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس "راوی عــشق" در زنجان منتشر شد

دومین آفرینواره بین المللی فیلم و عکس راوی عــشق در دو بخش فیلم و عکس با موضوع عزاداری پایتخت شور و شعور حسینی در محرم ۱۴۴۵ برگزار  می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، همه ساله با فرارسیدن ماه محرم الحرام مردم مسلمان ایران در اقصی نقاط کشور مساجد، تکایا، کوچه و بازار را سیاهپوش کرده و در ماتم سید سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) عزاداری می کنند.


مردم استان زنجان نیز در آستانه ماه محرم با برگزاری مراسم اعلان عزا در مساجد و تکایای سطح شهر، به استقبال ماه عزای ابا عبدلله الحسین (ع) می روند.


طبق رسوم و سنت های گذشته، بزرگان و ریش سفیدان مساجد و تکایا با سیاهپوش کردن مساجد و تکایا، مردم را که از شیفتگان اهل بیت (س) هستند جهت شرکت در مراسم عزاداری دعوت می نمایند.  


شهر زنجان به لحاظ نوع عزاداری منحصر به فرد خود در مراسم های خاص "یوم العباس" و "یوم الزینب" که با اجتماع چندصد هزاری نفری مردم سوگوار در قالب دسته های  عزادری حسینیه اعظم زنجان در هشتم محرم و زینبیه اعظم زنجان در یازدهم محرم شهره جهانی دارد. از همین رو در اواخر دهه ۱۳۸۰ زنجان در فرهنگ عاشورایی به پایتخت شور و شعور حسینی مشهور شده است.


به همین مناسبت و در راستای  توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی بر خود وظیفه می دانیم ضمن انعکاس شکوه و جلوه های خاص عزاداری مردم پایتخت شور و شعور حسینی  به جهانیان، این حرکت عظیم را ثبت و ماندگار کنیم.


آفرینواره در بخش های فیلم  ۱۰۰ثانیه ای در قالب مستند، داستانی و بخش عکس در قالب حرفه ای با دوربین های عکاسی حرفه ای و پویش مردمی(عکاسی با تلفن همراه) برگزار می‌شود.  


موضوعات آفرینواره نیز شامل دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان (یوم العباس ۸محرم)، دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان(یوم الزینب ۱۱محرم)، قربانگاه، نذورات، کودکان حسینی در دسته های عزاداری، حسینیه ها و روضه های خانگی- تعزیه های ارمغانخانه و سجاس رود، نماز ظهر عاشورا، شیر خوارگان و ... است.  


براساس آنچه در فراخوان آمده است در بخش فیلم، شرکت کنندگان در هر قالب می بایست تا تاریخ ۱۰ تیرماه رزومه و طرح پیشنهادی خود را جهت تولید به پیام رسان ایتا دبیرخانه ارسال نمایند.


هیات انتخاب پس بررسی رزومه و تصویب طرح پیشنهادی از شرکت کننده طرح مصوب جهت شرکت در این آفرینواره دعوت خواهد نمود.


شرکت همه‌ فیلم‌سازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی آزاد است. آثار تولید شده  می بایست در یک فایل با فرمت (MP۴) به دبیرخانه تحویل گردد.فیلم‌هایی که از استانداردهای فنی لازم برخوردار نباشند، به تشخیص دبیرخانه از بخش داوری حذف خواهند شد.


تصمیم نهایی درباره موارد پیش‌بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در برخی از مقررات، با دبیر آفرینواره خواهد بود. به همه شرکت کنندگان گواهی حضور در این آفرینواره صادر خواهد شد.

در بخش عکس نیز ارسال رزومه حرفه ای عکاسان به دبیر خانه آفرینواره تا تاریخ ۱۰ تیر ماه خواهد بود. علاقمندان می بایست رزومه خود را به پیام رسان ایتا آفرینواره به  شماره ۰۹۱۹۰۶۰۳۷۳۵ ارسال نمایند. هیات انتخاب پس از بررسی رزومه های دریافتی ۳۰ عکاس را به اردوی آفرینواره دعوت خواهد کرد. داوری آثار فقط برای عکس های تولید شده در ایام محرم سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
همچنین دبیرخانه حق استفاده از آثار دریافتی در راستای اهداف خود را دارد و آثاری که مربوط به دوره ها و مکان های دیگر باشد از دور آفرینواره  حذف خواهند شد. هر عکاس می تواند حداکثر ۱۵ عکس به دبیرخانه آفرینواره ارسال نماید. ارسال اثر به منزله پذیرش مقررات آفرینواره می‌باشد. آثار باید با فرمت jpg و حداقل  dpi ۳۰۰ با حداقل اندازه ۲۵۰۰ پیکسل (برای ضلع بزرگ) ارسال شده و کیفیت مناسب جهت چاپ در ابعاد ۷۰×۵۰  را داشته باشد. هنرمند متعهد می‌شود در صورتی که اثرش جهت انتشار در کتاب منتخب گردید فایل raw  اثر را برای دبیرخانه ارسال نماید.


بنابر تشخیص هیأت‌داوران عکس‌هایی که ویرایش اثر با سیستم‌های نرم‌افزاری، بیش از حد متعارف باشد و در عکس دستکاری شده باشد حذف خواهند شد.


تاریخ و زمان دوربین عکاسان باید به روز  باشد و به همه شرکت کنندگان گواهی حضور در این آفرینواره صادر خواهد شد.


براساس تقویم اجرایی این آفرینواره پذیرش فیلمساران در شهر زنجان عصر روز شنبه ۲۳ تیرماه برابر با هفتم محرم خواهد بود. شروع کار فیلمسازی از لحظه ورود بوده  و نسخه نهایی فیلم ۱۰۰ ثانیه ی تولیدی، می بایست تا ساعت ۲۲ روز پنجشنبه ۱۲ محرم برابر با ۲۸تیرماه تحویل دبیرخانه گردد. مراسم اختتامیه و اهدا جوایز روز شنبه ۳۰ تیرماه ساعت ۱۰ صبح برگزار می‌شود.

پذیرش عکاسان در شهر زنجان عصر روز شنبه ۲۳ تیرماه برابر با هفتم محرم خواهد بود. عکاسی از لحظه ورود تا ساعت ۲۲ روز پنجشنبه ۱۲ محرم برابر با ۲۸تیرماه خواهد بود.


مراسم اختتامیه و اهدا جوایز روز شنبه ۳۰ تیرماه ساعت ۱۰ صبح برگزار خواهد شد.


جوایز آفرینواره فیلم شامل نفر اول، تندیس آفرینواره بعلاوه مبلغ ۲۵میلیون تومان و لوح تقدیر، نفر دوم، تندیس آفرینواره بعلاوه مبلغ ۲۰میلیون تومان و لوح تقدیر، نفر سوم، تندیس آفرینواره بعلاوه مبلغ ۱۵ میلیون تومان و لوح تقدیر وتقدیر مبلغ ۵ میلیون تومان و لوح تقدیر به یک اثر است و در بخش عکس در بخش حرفه ای نفر اول تندیس آفرینواره بعلاوه مبلغ ۲۰ میلیون تومان و لوح تقدیر، نفر دوم تندیس آفرینواره بعلاوه مبلغ ۱۵میلیون تومان و لوح تقدیر و نفر سوم تندیس آفرینواره بعلاوه مبلغ ۱۰ میلیون تومان و لوح تقدیر و تقدیر مبلغ ۲ میلیون تومان و لوح تقدیر به دو اثر و در بخش تلفن همراه (پویش مردمی) است.  


در این بخش بصورت یکسان ۱۰ نفر منتخب خواهند شد و به هرکدام مبلغ یک میلیون تومان و لوح تقدیر تعلق خواهد گرفت.


آدرس دبیرخانه آفرینواره زنجان خیابان زینبیه غربی جنب مسجد زینبیه اعظم زنجان پلاک ۳۴، کد پستی ۶۵۱۸۱-۴۵۱۸۶ و  شماره تماس دبیرخانه ۰۹۱۹۰۶۰۳۷۳۵ و  پیام رسان ایتا دبیرخانه:  ۰۹۱۹۰۶۰۳۷۳۵ و آدرس سایت دبیرخانه www.noorolanvar.com  اعلام شده است.

کد خبر 1769042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha