استقبال از تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین

تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین مورد استقبال فلسطینی‌ها از جمله سازمان آزادیبخش فلسطین و همچنین کشور ترکیه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) از تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کردند.

بر اساس بیانیه ای که خبرگزاری رسمی فلسطین وفا گزارش داد، ریاست فلسطین از تصمیم جمهوری ارمنستان برای به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین به عنوان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت قدردانی کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین این تصمیم را شجاعانه و مهم توصیف کرده  و آن را گامی اساسی در جهت تقویت روابط دوجانبه و تقویت صلح و ثبات در منطقه دانست.

در بیانیه منتشر شده در این زمینه آمده است که تصمیم عاقلانه ارمنستان با اصول راه حل تشکیل دو کشور در سرزمین‌های اشغالی همسو است، یک انتخاب استراتژیک که از اراده و مشروعیت بین المللی حمایت می کند. این به رسمیت شناختن کمک مثبتی به حفظ راه حل تشکیل کشور فلسطین است که با چالش های سیستماتیک مواجه است و امنیت، صلح و ثبات را ارتقا می دهد.

رهبران فلسطینی از سایر کشورها به ویژه کشورهای اروپایی که هنوز کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند، خواستند تا بر اساس قطعنامه‌های مشروعیت بین‌المللی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ که شامل غزه، کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی می‌شوداز این روند پیروی کنند.

در همین حال، حسین آل شیخ، دبیر کمیته اجرایی ساف از به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط ارمنستان قدردانی کرد.

آل شیخ گفت: ما از به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط کشور دوست ارمنستان مطابق با قوانین بین المللی و مشروعیت بین المللی استقبال می کنیم.

وی افزود: این پیروزی برای حقیقت، عدالت، مشروعیت و مبارزه مردم فلسطین برای آزادی و استقلال است.

پیشتر در روز جمعه، ارمنستان اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری ارمنستان با تاکید مجدد بر پایبندی خود به قوانین بین المللی و اصول برابری، حاکمیت و همزیستی مسالمت آمیز مردم، کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

 وزارت امور خارجه ترکیه نیز نیز در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور  از تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ما از تصمیم ارمنستان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین پس از کشورهایی مانند اسپانیا، ایرلند، نروژ و اسلوونی استقبال می کنیم.

وزارت امور خارجه ترکیه افزود: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای حقوق بین الملل، عدالت و وجدان ضروری است.

در این بیانیه نتیجه گیری شده است که آنکارا به تلاش های خود برای به رسمیت شناختن فلسطین توسط کشورهای بیشتری ادامه خواهد داد.

این در حالی است که با گذشت هشت ماه از جنگ اسرائیل، بخش وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب سالم و دارو، ویران شده است.

کد خبر 1769057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha