اعلام آمادگی سنگاپور برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

وزیر امور خارجه سنگاپور در نشست پارلمانی گفت که کشورش آماده است تا فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد و این اقدام را در زمان مناسب انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «kashmirreader»، وزیر امور خارجه سنگاپور در نشست پارلمانی گفت که کشورش آماده است تا فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناسد و این اقدام را در زمان مناسب انجام خواهد داد.

دکتر «ویونان بالاکریشنان» گفت: ما معتقدیک که باید یک دولت فلسطینی کارآمد وجود داشته باشد تا حقوق فلسطینی‌ها به رسمیت شناخته شود.

وی تاکید که فلسطینی‌ها هم مانند مردم اسرائیل حق دارند در صلح و کرامت و در مرزهای امن زندگی کنند.

بالاکریشنان خواستار آن شد تا دو طرف جنگ در سرزمین‌های اشغالی گام‌هایی به سوی صلح طولانی‌مدت بردارند و به رنجی که برای مدت طولانی ادامه داشته پایان دهند.

وزیر امور خارجه سنگاپور گفت که فلسطینی‌ها باید سرزمین مستقل داشته باشند تا آینده بهتری برای مردم خود رقم بزنند و کشورش به تشویق و حمایت ملموس از فلسطینی ها ادامه خواهد داد.

وزیر امور خارجه همچنین بر اصول هدایت کننده موضع سنگاپور در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد که سنگاپور به طور مداوم از راه حل دو کشوری با مذاکره، مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان راهی برای ایجاد صلح و امنیت حمایت کرده است.

دکتر بالاکریشنان گفت: این تنها مسیر قابل دوام برای دستیابی به راه حل جامع، عادلانه و بادوام برای این مناقشه است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد زمانی که سنگاپور برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین در نظر گرفته است، گفت: سنگاپور همواره از حق مردم فلسطین برای داشتن یک سرزمین حمایت کرده است و در زمان مناسب این کار را انجام خواهد داد.

گفتنی است، در ۱۸ آوریل سال جاری، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که پیشنهاد می‌کرد عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل متحد باید پذیرفته شود، وتو شد.

اما پس از آن بسیاری از کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند که از آن جمله می‌توان به کشورهای ایرلند، اسپانیا، نروژ و ارمنستان اشاره کرد.

کد خبر 1771003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha