۱۰۵ تظاهرات در ۴۸ شهر مراکش در حمایت از مردم فلسطین

در حمایت از مردم نوار غزه و فلسطین، ۱۰۵ تظاهرات روز جمعه بعد از نماز جمعه در ۴۸ شهر مراکش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، هیئت مراکشی برای حمایت از فلسطین اعلام کرد: در ابراز همبستگی با مردم نوار غزه علیه جنگ اسرائیل که بیش از ۹ ماه است، ادامه دارد، ۱۰۵ تظاهرات در ۴۸ شهر برگزار شد.

این سازمان مردم نهاد در بیانیه ای اعلام کرد: به عنوان ابراز همبستگی با غزه و سراسر فلسطین در سی و هفتمین جمعه طوفان الاقصی، ۱۰۵ تحصن و راهپیمایی در ۴۸ شهر برگزار شد.

بر اساس این بیانیه، از جمله شهرهایی که شاهد تحصن و راهپیمایی‌ها پس از نماز جمعه بوده‌اند، می توان به شهرهای طنجه، تطوان و بنی ملال در شمال، گویرسیف در شرق، کازابلانکا، الجدیده و آسفی در غرب و تارودانت در مرکز اشاره کرد.

بر اساس این بیانیه، این فعالیت‌ها در چارچوب جنبش مردمی مراکش که از ۷ اکتبر آغاز شد، در حمایت از مردم فلسطین و در محکومیت سکوت رسمی بین‌المللی و اعراب در قبال قتل‌عام‌های وحشیانه صورت می‌گیرد.

در جریان این رویداد، شرکت کنندگان اعلام کردند که قصد دارند تا پایان جنگ و تا زمانی که مردم فلسطین نتوانند به حقوق عادلانه و مشروع خود دست یابند، از جمله تأسیس کشور فلسطین به پایتختی قدس شریف، به اعتراض و حمایت خود ادامه دهند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، اسرائیل با حمایت مطلق آمریکا جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخت که علاوه بر هزاران مفقود، بیش از ۱۲۳ هزار فلسطینی شهید و مجروح شده‌اند.

کد خبر 1769076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha