فعالیت ۵۰۰ هیأت زنانه و دخترانه در کشور/ حمایت هیأتی‌ها از انتخابات پُرشور

مداحی با اشاره به فعالیت ۲۸ ساله هیأت رزمندگان اسلام گفت: در طول این سال‌ها شعبه‌های این هیأت به ۱۲۰۰ شعبه در سراسر کشور افزایش یافته و ۱۰۰ خیریه و ۱۵۰ گروه جهادی تحت نظر این هیأت فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، نشست خبری اعضای ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام به مناسبت بیست و هشتمین سالروز تاسیس این هیأت صبح امروز (شنبه، دوم تیر ماه) در فاطمیه بزرگ تهران برگزار شد.

در این نشست، «علی اکبر مداحی»، با اشاره به تاریخچه تاسیس این هیأت گفت: در سال ۱۳۷۶ فرماندهی وقت سپاه و تعدادی از موسسین هیأت رزمندگان اسلام به خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و درخواست تشکیل این هیأت را دادند و مقام معظم رهبری تاکید کردند هیأت رزمندگان به صورت خودجوش فعالیت داشته باشد و موجب تعطیلی دیگر هیأت ها نشود، از طرفی فعالیت های هیأت رزمندگان اسلام به صورت سازمانی نباشد.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام بیان کرد: اولین جشن هیأت در غدیر سال ۷۶ در مهدیه تهران با مداحی محمدرضا طاهری و محمود کریمی برگزار و این مراسم افتتاحیه آغاز فعالیت های هیأت رزمندگان اسلام شد.

مداحی با اشاره به فعالیت ۱۲۰۰ شعبه هیأت رزمندگان اسلام در سراسر کشور بیان کرد: هیأت رزمندگان اسلام با ۱۰۰ هیأت فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ۴۰۰ شعبه در سراسر کشور، ۳۰۰ شعبه خواهران، ۳۰۰  شعبه جوانان عاشورایی و نیز ۲۰۰ شعبه نوجوانان فاطمی در سراسر کشور فعالیت می کند.

وی با اشاره به هیأت رزمندگان اسلام دارای ۱۵ هیأت امنا است، خاطرنشان کرد: سردار فضلی، سردار نقدی، سردار خلیلی، سردار حسین باقری و حجج اسلام طائب، علیرضا پناهیان، حاج علی اکبری و محمدی از اعضای هیأت امنای هیئت رزمندگان اسلام هستند.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به اینکه ۱۵۰ موکب اربعین تحت نظر این هیأت فعالیت می کنند، گفت: فعالیت ۱۰۰ خیریه ثبت شده در راستای رسیدگی به محرومان با محورهای قرض الحسنه، سبد کالا، تهیه جهیزیه و اه اندازی ۱۵۰ گروه جهادی به منظور فعالیت در بحران های سیل، زلزله و رسیدگی به محرومان و نیز فعالیت ۱۲۰ کانون قرآن از دستاوردهای فعالیت ۲۸ ساله هیأت رزمندگان اسلام است.

فعالیت ۵۰۰ هیأت زنانه و دخترانه در کشور

اعزام ۷۰ مداح و سخنران برای مراسم اربعین

وی با اشاره به اینکه همزمان با اربعین حسینی ۷۰ مداح و سخنران به مراسم پیاده روی اربعین اعزام می شوند، گفت: مسئولیت کمیته مناسبت های اربعین حسینی بر عهده هیأت رزمندگان اسلام است و همایش «احل منی العسل» که به همت هیأت رزمندگان اسلام برگزار می شود از ۷۰ شعبه آغاز شد و در حال حاضر در ۸۰۰ نقطه کشور برگزار می شود.

انتشار ۱۵ کتاب

وی مشارکت در همایش شیرخوارگان حسینی، اجرای بیش از ۲۰ سال دعای ندبه به صورت زنده از سیمای جمهوری اسلامی ایران، تهیه ۴۵ بولتن سیاسی و انتشار ۱۵ کتاب به مناسبت های مختلف همچون محرم، رمضان، فاطمیه و نیز انتشار کتاب شعر نوحه را از دستاوردهای این هیأت دانست و تصریح کرد: برگزاری همایش سالانه مداحان به همراه خانواده هایشان در مشهد مقدس به منظور توجیه و تبیین رویکردهای هیأت رزمندگان، برگزاری همایش فصلی در استان قم و جلسات علمی ماهیانه و نیز برگزاری گردهمایی شعرای آیینی از رویکردها و فعالیت های هیأت رزمندگان اسلام است.

 ابتکار راه اندازی کاروان شادی غدیر از سال ۹۵

مداحی در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و عید غدیر خم این هیأت هم برنامه هایی تدارک دیده است، گفت: راه اندازی کاروان شادی غدیر ابتکار این هیأت بود که در زمان شروع آن در سال ۹۵ از ۱۱۰ کاروان شادی غدیر آغاز شد و در سال گذشته شاهد برپایی دو هزار و ۵۰۰ کاروان شادی غدیر در سراسر کشور بودیم.

وی از برگزاری نشست های گفت و گو محور پیرامون «غدیر انتخاب اصلح» خبر داد و گفت: این نشست های گفت و گو محور به مدت پنج روز به صورت مجازی برگزار می شود و به قید قرعه به پنج نفر از برگزیدگان هدایای کمک سفر زیارتی مشهد تقدیم می شود.

وی خاطرنشان کرد: هیأت رزمندگان اسلام همواره در طول انتخاباتی که در سال های گذشته برگزار شده است، هرگز به صورت مصداقی ورود نکرده و از کاندیدای خاصی حمایت نکرده است و همواره تلاش کرده است که در راستای دغدغه و مطالبه رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش نماید. در این راستا در جلسه ای که با حضور مدیران مواکب اربعین و مدیران هیأت های رزمندگان اسلام برگزار شد بر لزوم فراهم کردن حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید شد.

مدیر ستاد مرکزی هیأت رزمندگان اسلام با اشاره به دیگر برنامه های هیأت رزمندگان اسلام گفت: گسترش شعبه های هیأت رزمندگان اسلام، برگزاری دوره های توانمندسازی و بصیرت افزایی ویژه مدیران هیأت رزمندگان سراسر کشور، تشکیل مجمع ذاکرین در مراکز استان ها و شهرستان ها، احداث خانه برای مستضعفین، برگزاری نشست های مشورتی سخنرانان نخبه مرتبط با هیأت، بارگزاری مطالب فرهنگی اجتماعی در فضای مجازی در قالب سایت، کانال و گروه از دیگر فعالیت های هیأت است که در سالهای گذشته مورد توجه قرار گرفت.

تقویت فعالیت رسانه ای

وی فعالیت های رسانه ای و فعالیت در بستر فضای مجازی را از  دیگر رویکردهای این هیأت دانست و گفت: تقویت حضور جوانان در هیأت هم از دیگر رویکردها و سیاست های هیأت رزمندگان اسلام است.

افق آینده هیأت رزمندگان اسلام

مداحی به افق آینده هیأت رزمندگان نیز اشاره کرد و گفت: افق آینده این هیأت تشکیل جامعه مهدوی و جامعه منتظر حضرت مهدی(عج) است و در همین راستا نیز برگزاری جلسات دعای ندبه و کمیل از جمله برنامه های مورد توجه است.

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «صادق آهنگران»، از اعضای هیأت امنای این هیأت گفت: از سال ۱۳۸۳ و در دوران دفاع مقدس هیأت عاشقان ثارالله در اهواز تشکیل شد و بعد از دوران دفاع مقدس رویکرد ما این بود که ارزش های دفاع مقدس را به جوانان منتقل کنیم. در همین راستا تلاش کردیم فعالیت هیأت رزمندگان اسلام را در سراسر کشور در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر خودجوش بودن و فعالیت سازمانی نداشتن گسترش دهیم.

هیأت رزمندگان اسلام از کاندیدای خاصی حمایت نمی کند

وی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت های هیأت رزمندگان توسط بچه ها و رزمندگان دوران دفاع مقدس مدیریت می شود و رویکرد ما تحقق منویات رهبری است، در انتخابات ریاست جمهوری نیز این هیأت از کاندیدای خاصی حمایت نکرده است.

فعالیت ۵۰۰ هیأت زنانه و دخترانه در کشور

فعالیت ۳۰۰ شعبه خواهران و ۲۰۰ شعبه نوجوانان دختر

بنا بر این گزارش، در ادامه این نشست، «زهرا ساکت»، مسئول معاونت خواهران هیأت رزمندگان اسلام (پیروان عترت) با اشاره به تاریخچه تاسیس این معاونت از سال ۱۳۸۰ تاکنون گفت: با توجه به اینکه قشر عظیمی از جامعه ما را بانوان تشکیل می دهند به همین جهت این نیاز احساس شد، هیأت رزمندگان اسلام برای برای بانوان نیز فعالیت های داشته باشد، در همین راستا معاونت خواهران هیأت رزمندگان اسلام ابتدا در شهر تهران تشکیل و بعد از آن در شهرستان ها و استان ها ایجاد شد و اکنون بخش خواهران هیأت رزمندگان اسلام با ۳۰۰ شعبه در سراسر کشور فعالیت می کند.

وی برگزاری نشست های تخصصی برای خواهران، برگزاری جلسات آموزشی، سرکشی از هیأت های استانی به منظور بررسی مشکلات آنها، برقراری تعامل و ارتباط با هیأت ها را از جمله رویکردهای معاونت خواهران هیأت رزمندگان اسلام دانست و تصریح کرد: برگزاری همایش های مادر و کودک، برگزاری جلسات اندیشه ورز و نیز اهتمام به تحقق منویات معظم رهبری در راستای افزایش جمعیت و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب از دیگر برنامه های مورد توجه هیأت رزمندگان اسلام ویژه بانوان است.

ساکت برگزاری نشست های مجازی گفت و گو محور، برگزاری همایش های روشنگری و ارتقای سطح بینش اعضای هیأت و همچنین برگزاری همایش سفیران عترت را بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده  ویژه خواهران دانست.

مسئول معاونت خواهران هیأت رزمندگان اسلام در پایان گفت: علاوه بر فعالیت ۳۰۰ شعبه خواهران ۲۰۰ هیأت نوجوانان فاطمی نیز به منظور بررسی مسایل نوجوانان و مطالبات آنها و نیز برگزاری جلسات آموزشی به آنها تشکیل شده است و برای دختران نوجوان کلاس های متنوعی همچون سرود، کارگاه های تخصصی، نقاشی، برگزاری اردوهای مختلف در مشهد مقدس، همایش های سالیانه به منظور راهکارهای جذب نوجوانان به هیأت، بررسی آسیب ها، نیازها و تهدیدها برگزار می شود.

کد خبر 1769118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha