مناظره‌ها باید برنامه‌محور باشد نه شعاری

حسینی گفت: معتقدم باید سوالات ریزتر مطرح می‌شد تا کاندیداها مُجاب به پاسخگویی و بیان راهکارها می‌شدند، معتقدم باید کاندیداها به صورت جزئی‌تر در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی صحبت می‌کردند.

سیدجلال حسینی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ارزیابی از مناظره های انتخاباتی، اظهار کرد: مناظره ها از نظر رعایت شئونات اخلاقی نسبت به مناظره های قبلی در وضعیت بهتری قرار دارد اما به نظر می رسد کاندیداها نسبت به اعلام برنامه های خود در مسائل فرهنگی، اقتصادی و ... دست پُری ندارند. متاسفانه، برخی از کاندیداها به جای ارائه برنامه های خود یک سری کلیات و مسائل مبنایی و ایدئولوژیک را مطرح می کنند.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: برخی کاندیدا با بیان مباحث پوپولیستی قصد در جذب عموم مردم دارند. همچنین، آنها نشان می دهند که مشکلات را درک می کنند اما برای حل آنها هیچ راهکاری ارائه نمی دهند. معتقدم مناظره ها باید به صورت ملموس برنامه محور باشد و در آن کاندیداها از بیان شعارهای غیر قابل اجرا خودداری کنند. نکته بعدی اینکه مناظره ها نتوانسته برای حضور حداکثری موج لازم را فراهم کند.

وی در ادامه گفت: برخی از کاندیداها در مسائل اقتصادی از اشراف نسبتا خوبی به مشکلات و راهکارها برخوردار هستند اما اکثریت آنها از چنین اشرافی برخوردار نیستند و بیشتر به مسائل کلی و بیان مشکلات می پردازند تا از لحاظ احساسی بتوانند افراد را جذب خود کنند.

وی خاطرنشان کرد: درباره مسائل فرهنگی نیز باید بگویم هیچ کاندیدایی برنامه قابل قبولی ارائه نکرد و یا به صورت پوپولیستی و یا کلی صحبت های خود را بیان کردند. معتقدم باید سوالات ریزتر مطرح می شد تا کاندیداها مجاب به پاسخگویی و بیان راهکارها می شدند. معتقدم باید کاندیداها به صورت جزیی تر در خصوص مسائل فرهنگی و اجتماعی صحبت می کردند.

کد خبر 1769119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha