امام هادی(ع) احیاگر پیام غدیر

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌آبادی ابلاغ پیام غدیر را اکمال رسالت نبوت توصیف و با تأکید بر این که غدیر انتخاب اصلح نیست، بلکه انتصاب اصلح از طرف خداوند است، گفت: امام هادی علیه‌السلام با زیارت غدیریه، پیام غدیر و ولایت مرتضی علی علیه‌السلام را احیا کردند و فراموشی این پیام منجر به روی کار آمدن خلفای جور می شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی حسن‌آبادی در حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام هادی علیه‌السلام با بیان این که هر امامی بسته به زمان، رسالتی بر عهده داشت که به نحو احسن به سرمنزل رسانده است، گفت: کتاب ارزشمند انسان ۲۵۰ساله که سیره زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام را به‌خوبی تبیین نموده، می‌تواند در بازشناسی سیره یکپارچه اهل‌بیت علیهم‌السلام بسیار مؤثر باشد.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که صرف گفتن احکام فردی و اخلاق هیچگاه مردم را با حاکم جور درگیر نمی‌سازد، خاطرنشان کرد: موقعی تنش میان امام و حاکم جور به وجود می‌آید که سخن از اعتقادات در میان باشد.

 وی ضمن تأکید بر اهمیت اعتقاد و باور در جهت‌دهی به نوع نگاه جامعه با اشاره به این که متأسفانه در اعتقادات و امام‌شناسی ضعیف هستیم، خاطرنشان کرد: ستونی که رکن رکین اسلام بود و پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در زمان حیات مبارکشان کراراً تا زمان رحلت آن را ساختند و بالا بردند، را طوری تخریب کردند که حاکم جوری که ابتدائیات اسلام را نمی‌داند و بدان عمل نمی‌کند قدرت پیدا کرد.

 سخنران محفل معارفی حرم مطهر در ادامه به برخی از اعمال خلاف‌شرع خلفای جور اموی اشاره و با بیان این که برخی از خلفای اموی برای خوشگذرانی حوض شراب درست کرده بودند، ابراز داشت: غدیر انتخاب اصلح نیست، بلکه انتصاب اصلح از طرف خداوند است؛ انتصاب امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در این روز با ندای پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله ابلاغ شد.

 حسن‌آبادی ضمن اشاره به فرازهایی از آیه شریفه «یَا أَیّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ»، ابلاغ پیام غدیر را اکمال رسالت نبوت توصیف نمود و ابراز داشت: اکمال دین و رسالت نبوی موقعی است که آقا رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله، دست حیدر کرار مولی‌الموحدین علی علیه‌السلام را بالا می‌برند و می‌فرمایند، «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ».

 وی با بیان این که موقعی که خلیفه جور عباسی، امام هادی علیه‌السلام را به بغداد احضار کرد، امام علیه‌السلام در مسیر بغداد در روز عید غدیر به نجف اشرف رسیدند و زیارت غدیریه را قرائت نمودند، اظهار داشت: امام هادی علیه‌السلام که زیارت جامعه کبیره را نوشته بودند، در روز غدیر در نجف اشرف زیارت غدیریه را خواندند و بقیه به رشته تحریر درآوردند. قدرت زیارت غدیریه اثبات امامت و ولایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام مستند به قرآن و کلام نبوی است.

 سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: موقعی که حرف از ولایت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌شود، حاکم جور مقابل امام می‌ایستد؛ امام هادی علیه‌السلام با زیارت غدیریه ولایت مرتضی علی علیه‌السلام را احیا کردند.

 حسن‌آبادی بر اهمیت رساندن پیام غدیر به‌عنوان وظیفه دینی تأکید نمود و با بیان این که تمام بلاهای جهان اسلام به‌خاطر فراموشی غدیر است، ابراز داشت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله در روایتی می‌فرمایند؛ اگر کسی فضیلتی از فضائل امیرالمؤمنین را بازگو و نشر دهد، خداوند متعال تمام گناهانی که با زبانش کرده را به احترام امام علی علیه‌السلام می‌بخشد. کسی که فضائل برادرم علی بن ابی‌طالب را بشنود، خدا تمام گناهانی که با گوش کرده، می‌بخشد. کسی که فضائل امیرالمؤمنین را بنویسد، تمام گناهانی که با دستش انجام داده، بخشیده می‌شود و مادامی که آن نوشته موجود است، ملائکه الله برای نویسنده استغفار می‌کنند.

کد خبر 1769122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha