شهید آیت الله رئیسی مصداق بارز مدیریت دینی است

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: شهید آیت الله رئیسی مصداق بارز مدیریت دینی است. اگر مدیریت دینی در دل انسان باشد، در درون وجودش چنان سوزی وجود می‌آید که نمی‌گذارد لحظه‌ای آرام و قرار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ دومین روز همایش مدیران‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها جمعه ۱ تیرماه با حضور سیّد مرتضی بختیاری، رئیس و حجت‌الاسلام علی جعفری معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره)؛ مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیران ستادی و استانی این نهاد فرهنگی در سالن جلسات کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در این نشست گفت: دو عامل اصلی برای پیشرفت جهان بشریت وجود دارد که یکی دانشمندان و دانایان و علما هستند و دیگر عامل مهم، کتاب است. اگر کتاب از جوامع بشری گرفته شود، هیچ رشدی نخواهیم داشت. مرحوم شیخ بهایی وقتی به مسافرت می رفتند، ۴۰ قاطر کتاب‌های او را حمل می‌کرد تا بتواند مطالعه کند. امروزه با یک تلفن همراه به مهمترین کتابخانه‌های دنیا می‌توان متصل شد. نکته‌ای غلط در ذهن بسیاری از افراد، این است که با گسترش فضای مجازی و کتاب‌های دیجیتال، دیگر نیاز به کتاب و کتابخانه نداریم.

وی افزود: اعتقاد راسخ خیلی از بزرگان این است که نباید مرجعیت کتاب و کتابخانه تضعیف شود و این بزرگ‌ترین خطا است. بازدید همه ساله مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب نیز بیانگر آن است که مرجعیت کتاب و کتابخانه‌ باید محترم باشد و به قوت خودش باقی بماند. همچنین در زندگینامه علامه امینی آمده است که ایشان ۱۸ ساعت از ۲۴ ساعت کتاب می‌خوانده و نکته‌برداری می‌کرده تا بتواند کتاب ارزشمند «الغدیر» را به رشته تحریر درآورد.  

بختیاری ضمن معرفی کتاب «سه علامه بزرگ تبریزی» گفت: در این کتاب به زندگی بابرکت علامه امینی، علامه طباطبایی، علامه جعفری اشاره شده و زحمات و خدمات بزرگ این علما به وسیله کتاب به ما معرفی می‌شود.

وی با اشاره به نابودی بسیاری از کتاب‌ها در زمان خلفا و پادشاهان گذشته گفت: هر چه امروز از علم و دانش در اختیار ما است به برکت کتاب بوده و شما به عنوان متولی کتابخانه‌های عمومی با روحیه بالا و با نشاط و مسئولیت‌پذیری مضاعف، این کار ارزشمندی که بر عهدتان است را با قوت ادامه دهید.  

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر گفت: شهادت مظلومانه شهید بهشتی پیام‌های زیادی دارد و به ما می‌آموزد که در برابر رویدادها و حوادث خودسازی کنیم، مقاوم باشیم و در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها نلرزیم.

وی با اشاره به فرارسیدن اربعین شهدای خدمت گفت: شهید آیت الله رئیسی مصداق بارز مدیریت دینی است. اگر مدیریت دینی در دل انسان باشد، در درون وجودش چنان سوزی وجود می‌آید که نمی‌گذارد لحظه‌ای آرام و قرار داشته باشد.

بختیاری افزود: به هر میزان قرب انسان به خدا بیشتر باشد، حرکت، تلاش‌ و فعالیت‌هایش نسبت به جامعه بیشتر خواهد بود و آیت‌الله رئیسی با خدمت به مردم به خداوند قرب پیدا کرد. بدرقه‌ای که از ایشان شد سابقه نداشت و این مقام بالا و این تشییع باشکوه ثمره اخلاص، تقوا و سوز دل این شهید بزرگوار بود که عمر خود را برای خدمت به مردم صرف و خستگی را خسته کرد.

بختیاری با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در کمیته امداد در زمینه‌های توانمندسازی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، درمان، علم‌آموزی، مهارت‌آموزی، مشاوره و... کارهای بزرگی در حال انجام است و وظیفه اصلی ما شکوفاسازی استعدادها است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با الگوگیری از تفکر جهادی شهید رئیسی می‌توان اتفاقات مهمی را رقم زد و همکاری شما مکمل فعالیت‌های کمیته امداد خواهد بود.

کد خبر 1769143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha