شهید بهشتی الگویی شاخص برای قضات است

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی از شهید بهشتی به عنوان یک شخصیت برجسته از حوزه علمیه یاد کرد و گفت: ایشان الگویی شاخص برای قضات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، در دیدار رئیس کل، معاونین، قضات و کارکنان دادگستری استان لرستان با گرامیداشت یاد شهید بهشتی و شهیدان همراه ایشان اظهارداشت: شهید یشتی یک شخصیت برجسته در حوزه علمیه، در فعالیت های تشکیلاتی قبل از انقلاب بود.

وی با اشاره به اینکه در آن روزها رژیم بعث با آمادگی قبلی برخی از شهرها را تصرف کرده بود، برخی از شهرها زیر آتش دشمن بودند، مردم آواره بودند، ارتش ما آماده نبود و سپاه امکاناتی نداشت و کمتر از دو سال از آن می گذشت، ادامه داد: داخل کشور نیز آشوب و درگیری با منافقین، گروهک های تجزیه طلب و منحله، ترور را از چند ماه پس از پیروزی شروع کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه حدود یک هفته قبل از حادثه ۷ تیر، عدم کفایت سیاسی بنی صدر در مجلس تصویب شد و کشور بدون رئیس جمهور بود، ادامه داد: در چنین وضعیتی که برخی از شهرها در تصرف دشمن، برخی زیر گلوله و توپ و هواپیماهای دشمن آشوب در داخل، کشور بدون رئیس جمهوری اسلامی در چنین وضعیتی حادثه هولناک ۷ تیر اتفاق افتاد ودوماه بعد رئیس جمهوری جدید و نخست وزیر به شهادت رسیدند.

 وی اظهارکرد: جنگ با تلخی های خودش ادامه دارد در یک حادثه هواپیمایی، فلاحی، فکوری،   کلاهدوز، جهان آراء فرماندهان ارتش به شهادت رسیدند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امام استوار و مستحکم چون کوه در مقابل این فشارها ایستادند وجوانان انقلابی آن زمان در مقابل دشمنان داخل و خارج ایستادند، گفت: عقب نشینی در مقابل رژیم بعثی را به هجوم تبدیل کردند تا دشمن تسلیم شد، منافقین را از داخل خیابان جمع و خانه های تیمی آن ها رافتح کردند بطوری که مجبور به فرار شدند.

وی با بیان اینکه دشمن ما وقتی سختی ها و فشار و رنج ما را دید خوشحال شد که دیگر کار تمام است اما وقتی آن اتفاقات می افتاد ناراحت و ناامید می شدند، بیان کرد: ولی دشمن معلوم است به دشمنی ادامه می دهد زیرا او متوجه سر و راز موفقیت ما نیست و راز موفقیت ما تبعیت از سنت الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی عنوان داشت: اگرمشکلات کمر شکن سال ۶۰ و پس از آن را پشت سر گذاشتیم بخاطرحاکمیت سنت الهی است.

وی به آیه قرآن: «الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ «۴۱»» اشاره کرد و گفت: أَقامُوا الصَّلاةَ، یعنی حکومت تعبد و معنویت گسترش یابد و قوه قضاییه در حد و اندازه خودش و بیشتر این کار را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی از نآتَوُا الزَّکاةَ» به معنای عدالت در توزیع یاد کرد و گفت: و «أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ» در قوه قضایه به معنای اقامه عدل، حسن سلوک و رفتار با مراجعین و مراقبت از زیر مجموعه ها است.

وی با بیان اینکه «نَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ» به معنای مبارزه با فساد، تبعیض و مفسد و جذب نیروهای بدون ضابطه است، عنوان کرد: قوه قضاییه توانایی و امکان را دارد که این وظایف را عملی کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهارکرد: با کسانی در فضای مجازی امنیت روانی مردم را به هم می زنند به همه اتهام می زنند، که البته در ایام انتخابات این اتفاق بیشتر می شود باید برخورد شود و اگر قانون ندارید لایحه به مجلس بدهید.

وی گفت: مجموعه ای که در قوه قضاییه کار می کنند شخصیت های  اثر گذاری در مسائل و رویدادهای استان و کشور هستید، کارتان سخت است به همان میزان هم اجر و پاداش دارید.

کد خبر 1769159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha