میزگرد انتخاباتی به همت کافه گفتگوی دخترانه برپا شد

به همت کافه گفتکوی دخترانه اداره آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی و بسیج دانش‌آموزی استان میزگرد انتخاباتی برپا شد.

خبرگزاری شبستان- آذربایجان‌غربی: رای اولی ها در هر دوره از انتخابات شور و شوق بالایی را به جهت نخستین مشارکت سیاسی خود و حضور در تعیین سرنوشت به انتخابات می بخشند و مشارکتی بالادر این زمینه دارند ولی حضور آنان علاوه بر مشارکت تاثیرات بسیاری دارد که فراتر از ایفای این تکلیف مهم سیاسی است.

غرفه کافه گفتگوی دخترانه که در نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی اصیل «گوهر شاد» به همت اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی با مشارکت تشکل‌های دانش آموزی برپا شده است  که کانون فرهنگی تربیتی، سازمان بسیج دانش آموزی،  اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و جمعیت هلال احمر جز این تشکل ها بوده و هر تشکل دو روز در این غرفه اجرای برنامه می‌کند. 

سومین و چهارمین روز نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد» در اختیار بسیج دانش اموزی بوده که دیروز برنامه‌های در راستای حجاب برگزار کرده و امروز نیز ویژه برنامه هایی در مورد جهاد تبیین و انتخابات فعالیت می کنند. 

ملائکه اسلام پرست، مدیر امور خواهران بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی در ابتدای این میزگرد با اشاره به انتخابات پیش‌رو گفت: روز جمعه ۸ تیر ماه شاهد حماسه دیگری از مردم ایران زمین خواهیم بود و مردم و دانش آموزان رای اولی با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب و با حضور حداکثری در پای صندوق، با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت خواهیم کرد.

وی افزود: بسیج دانش‌آموزی با همراهی اداره کل آموزش و پرورش برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است تا شاهد نقش آفرینی دانش آموزان در سرنوشت آینده خود باشیم.

اسلام پرست برپایی میزگردهای مختلف را  برای تبیین انتخابات ضروری و مهم عنوان کرد و گفت: با توجه به ماهیت این میزگردها و ایجاد جایگاهی برای بحث و تبادل نظرات برای انتخابات مهم است.

وی در این میزگرد در مورد لزوم شرکت در انتخابات و ویژگی انتخاب اصلح از دانش آموزان نظر خاست.
 
فاطمه محمدزاده، رای اولی ارومیه‌ای در این میزگرد گفت: بزرگترین دلیل من برای شرکت در انتخابات اتحاد ملی است و جدای از همه نظرات و انتقادات باید در انتخابات شرکت کنیم. 

وی افزود: همچنین با شرکت در انتخابات به دشمن نشان دهیم که قدرت کشور پابرجاست و به کشورم ارزش قائل هستم.


محمدزاده در ادامه با اشاره به ویژگی‌های انتخاب اصلح گفت: باتوجه به اینکه فعالیت سیاسی ما تازه شروع شده و در این مورد باید تحقیق کنیم و از بزرگترها مورد اعتماد در مورد ویژگی فرد اصلح بپرسیم تا بتوانیم انتخاب خوبی داشته باشیم.

سمانه رنجبری،  دانش آموز رای اولی دیگر نیز گفت: یکراب من امروز تصمیمات کشور را رقم می‌زند و به‌عنوان رای اولی به دنیا نشان دهیم در کنار هم هستیم.

وی افزود: در مورد انتخاب اصلح نیز باید از بزرگترهای مورد اعتماد بپرسیم و همچنین مناظره هاییکه در رسانه ملی در حال پخش است موثر بوده و به انتخاب ما کمک می کند. 

رنجبری با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی نیز گفت: انتخاب ما باید مثل شهید آیت الله رئیسی شجاعت داشته باشد و بتواند نیازهای جامعه را رفع و زیرساخت هارا فراهم کند.

کد خبر 1769200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha