فضای مساجد را برای جذب جوانان و نوجوانان بانشاط کنید

حجت الاسلام محدر با اشاره به اینکه برای رونق دادن به مساجد باید زمینه حضور نسل نو در مساجد را فراهم کرد، گفت: برای حضور این قشر در مسجد برنامه‌های با نشاط و مناسبت با ذائقه جوانان و نوجوانان اجرا کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام محدر، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان در دیدار امروز با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان با تبریک عید سعید غدیر خم گفت: اهل بیت(ع) بزرگترین نعمت معنوی شیعیان جهان است.

وی با اشاره به اینکه اولین کار پیامبر گرامی اسلام بعد از بعثت ساخت مسجد بود، گفت: علیرغم اینکه مساجد خاستگاه پیروزی انقلاب و محل تربیت و اعزام نیروهای جبهه بود، امروز از فضای مساجد فاصله گرفته ایم که یک نوع آفت است.

حجت الاسلام محدر با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از مساجد یکی از زمینه های ایجاد آسیب اجتماعی در جامعه است، تصریح کرد: برای رونق دادن به مساجد باید زمینه حضور نسل نو در مساجد را فراهم کنید و برای حضور این قشر در مسجد برنامه های با نشاط و مناسبت با ذائقه جوانان و نوجوانان اجرا کنید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان با یادآوری اینکه برای جذب مخاطبان جوان به مساجد باید ذائقه ها را شناسایی کرد، یادآور شد: امروز موسیقی و بازی های کامپیوتری مورد محبوبیت جوانان و نوجوانان قرار گرفته است از اینرو لازم است تا بازی های کامپیوتری و خانه های دیجیتال در مساجد راه اندازی و بسترهای لازم برای ایجاد شور و نشاط برای این قشر فراهم کرد.

وی با یادآوری اینکه برگزاری طرح نشاط و تعالی با محوریت مسجد و محله طرح خوبی برای کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان و غنی سازی اوقات فراغت نسل نو است، تصریح کرد: کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) حوزه علمیه خواهران زنجان محور مهارت این طرح را در حوزه علمیه خواهران و مساجد اطراف آن اجرا خواهد کرد.

حجت الاسلام محدر اکران فیلم و انیمیشن در مساجد برای نسل کودک و نوجوان را نیز راهکار دیگر جذب این قشر به مساجد خواند و یادآور شد: با امکاناتی در مساجد دارید می تواند شور و نشاط اجتماعی را در مساجد ایجاد کرد.

وی فصل تابستان را فرصت مناسبی برای مهارت افزایی فرزندان خواند و گفت: کانون های مساجد نیز می توانند از ظرفیت نیروی انسانی حوزه های علمیه خواهران در مباحث تربیتی و اعتقادی استفاده کنند.

کد خبر 1769242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha