طرح نشاط و تعالی مسجد و محله در کانون‌های مساجد استان زنجان اجرا می‌شود

اسلامی با اشاره به اجرای طرح نشاط و تعالی مسجد و محله در کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: در این طرح از ظرفیت کانون‌های مساجد برای اجرای عدالت فرهنگی در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه خواهران استان زنجان به فعالیت ۴۱۴ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۵ باب کانون در حوزه تخصصی خواهران فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» ذیل طرح قرارگاه شهید آوینی به تصویب رسید، گفت: محور مهارت این طرح به همت کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) حوزه علمیه خواهران استان زتجان اجرا خواهد شد. در این طرح هر مادر یک مربی قرآن با محوریت مادران و فرزندان اجرایی می گردد.

اسلامی اضافه کرد: امیدواریم این طرح موجب همکاری بیشتر کانون های مساجد با حوزه های علمیه استان گردد و زمینه استفاده از ظرفیت طلاب و اساتید حوزه های علمیه خواهران در مباحث تربیتی و اعتقادی در کانون های مساجد فراهم شود.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان با یادآوری اینکه ۵۸ درصد از کانون های مساجد استان زنجان روستایی بوده و از امکانات فرهنگی و آموزشی مناطق شهری محروم هستند، خاطرنشان کرد: در طرح نشاط و تعالی مسجد و محله به دنبال اجرای عدالت فرهنگی در مناطق محروم و حاشیه نشین شهر هستیم.

به گفته وی، با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر نهضت بازگشت به مساجد، سازوکار تازه ای در کانون های مساجد ایجاد و از تمام ظرفیت ها برای جذب جوانان به مساجد استفاده شده است.

اسلامی با تاکید بر اینکه در طرح نشاط و تعالی مسجد به محورهای رسانه، اردویی و تربیتی، کتاب و کتابخوانی و مهارتی توجه ویژه ای شده است، خاطر نشان کرد: در این طرح بالغ بر یک‌هزار نفر از اعضای کانون های مساجد استان زنجان از برنامه های تربیتی و آموزشی بهره مند خواهند شد.

کد خبر 1769247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha