تاکید بر اقدام جهانی برای حمایت از زنان و کودکان فلسطین در سمینار ژنو

در حاشیه پنجاه و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با تاکید بر وضعیت اسفبار زنان و کودکان آسیب دیده از درگیری در کشمیر و فلسطینT خواستار نقش فعال این شورا در رسیدگی به چالش های پیش روی این جمعیت آسیب پذیر شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « pakobserver»، سخنرانان در سمیناری که در حاشیه پنجاه و ششمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با تاکید بر وضعیت اسفبار زنان و کودکان آسیب دیده از درگیری در کشمیر و فلسطین برگزار شد، خواستار نقش فعال شورا در رسیدگی به چالش های مبرمی شدند که این جمعیت‌های آسیب پذیر با آن مواجه هستند.

این سمینار با عنوان «زنان و کودکان در درگیری‌ها» به طور مشترک توسط اتحادیه بین المللی زنان مسلمان و موسسه روابط بین الملل کشمیر برگزار شد.

 در این مراسم فعالان برجسته حقوق بشر، کارشناسان حقوق بین الملل و دانشگاهیان از نقاط مختلف جهان از جمله خانم «کارولین هندشین موزر» از فدراسیون بین المللی زنان برای صلح جهانی، خانم «جولی وارد»، نماینده سابق پارلمان اروپا، «مارگارت اوون»، بنیانگذار زنان بیوره برای صلح و توسعه و غیره حضور داشتند.

سخنرانان تاکید کردند که اشغال خارجی به خشونت و خونریزی در هر دو سرزمین مورد مناقشه کشمیر و فلسطین دامن می‌زند و زنان و کودکان قربانیان اصلی ان هستند.

آنها گفتند که با وجود قوانین و قطعنامه های بشردوستانه بین المللی موجود، این جمعیت آسیب پذیر همچنان از سختی های شدید رنج می برند.

 سخنرانان از اجرای ناکافی قوانین بشردوستانه بین‌المللی که باعث تداوم خشونت و خونریزی در کشمیر و فلسطین می شود ابراز تاسف و تاکید کردند که تنها از طریق اقدام جمعی و احترام به این قوانین می توان از زنان و کودکان در برابر ویرانی های درگیری محافظت کرد.

کد خبر 1769261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha