برپایی بیش از ۱۶۰ کیلومتر میهمانی خیابانی در شهرهای فارس

علوی از بزرگترین جشن های خیابانی جهان اسلام به مناسبت عید غدیر در استان فارس خبر داد که قرار است در ۳۷ شهرستان و بیش از ۱۶۰ کیلومتر میهمانی خیابانی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، سید مجتبی علوی اردکانی، با اشاره به اینکه امسال بیشترین  برنامه ها به مناسبت دهه امامت و ولایت در استان فارس برگزار می شود، گفت: این برنامه ها که از اول ماه ذی الحجه آغاز شده است همچنان به صورت باشکوه ادامه دارد و اوج این برنامه ها را در دهه امامت و ولایت و مخصوصا شب و روز عید غدیر شاهد خواهیم بود.

عضو شورای فرهنگی استانداری فارس افزود: برگزاری جشن بزرگ عید غدیر با حضور استاندار فارس، تعدادی از مسئولین و چند هزار نفر از مردم ولایتمدار شیراز در ورزشگاه شهدای ارتش از جمله بزرگترین این برنامه ها بود.

وی گفت: مراسم ها و جشن ها بمناسبت این ایام در تمام شهرها و روستاهای استان به صورت خودجوش ومردمی  برگزار می شود که یکی از بزرگترین این برنامه ها که با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و بصورت مردمی برگزار می شود، برپایی مراسم میهمانی کیلومتری و جشن های خیابانی در ۳۷شهرستان و شهرهای استان فارس به طول بیش از ۱۶۰  کیلومتر می باشد که این مسافت بزرگترین جشن خیابانی ومیهمانی غدیر در سطح استانهای کشور می باشد.

علوی افزود:با توجه به احادیث و توصیه های ائمه اطهار و بزرگان دین در اهمیت بزرگداشت عید غدیر خم ،تلاش شده است که مراسم های جشن و شادی بمناسبت بزرگداشت این عید بزرگ به صورت مردم محور در تمام نقاط استان برگزار شود که از دیگر برنامه های این ایام می‌توان به بزرگترین اطعام علوی در عید غدیر خم  با توزیع بیش از پانصد هزار دست غذا در تمام نقاط استان اشاره کرد.

دبیر ستاد اربعین استان فارس افزود همچنین هیئات مذهبی و موکب داران استان بیش از یک هزار و ۲۰۰ موکب در سراسر استان برپا می کنند  که مراسم های جشن و شادی و پذیرایی از مردم در این موکب ها به صورت گسترده برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگی و زیارت استانداری فارس در پایان با اشاره به برگزاری بیش از ۷۰۰ جشن مردمی در امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد، مواکب و هیئات مذهبی و مجالس خانوادگی از عموم مردم ولایت مدار و علوی استان جهت شرکت در این‌مراسمها وجشن ها دعوت به عمل آورد.

کد خبر 1769262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha