بیش از ۶ هزار رای جایگزین حبس در گلستان صادر شد

‌آسیابی گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۳۲۵ فقره رای جایگزین حبس در دادگستری گلستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حیدر آسیابی امروز (یکشنبه ٣ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهدای خدمت، گفت: در سال گذشته ۵۵۷ هزار فقره پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد که از این تعداد ۴۰۷ هزار و ۶۹۰ فقره به مراجع قضایی گلستان و ۱۴۹ هزار و ۵۳۶ فقره  به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان از مختومه شدن  ۴۰۸ هزار و ۴۲۵ فقره پرونده در سال گذشته خبر داد و افزود: پرونده‌های مختومه شده در سال گذشته، یک هزار و ۷۳۵ فقره بیشتر از پرونده‌های وارده بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش صلح‌یاران و اعضای شورای حل اختلاف و زندان، ۱۲ فقره از پرونده‌های محکومیت قصاص در استان منجر به صلح و سازش شد و فرصت زندگی دوباره به ١٢ نفر داده شد.

آسیابی با اشاره به اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان، گفت: سال گذشته ۵٨٢ پرونده دارای مشکل واحدهای تولیدی در این ستاد رسیدگی شد که مشکل ۳۴۱ واحد تولیدی رفع شد و بقیه واحدهای تولیدی نیز در حال انجام است.

وی اظهارداشت: همچنین ۴۲۹ بازدید از واحدهای تولیدی توسط رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان و مابقی توسط روسای دادگستری شهرستان‌ها انجام شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان با اشاره به اقدامات دادگستری در برخورد با جرایم شاخص، گفت: با اقدامات انجام شده از سوی این دستگاه، وقوع سرقت در استان ١٨ درصد و تلفات نیز کاهش داشته است.

وی افزود: در شورای حفظ حقوق بیت‌المال گلستان نیز ۸۰ هکتار جنگل، ۴۹۸ هکتار مرتع و ۲۳ هکتار از سواحل گلستان خلع ید شدند.

آسیابی گفت: در سال گذشته ۵۵۳ حلقه چاه غیرمجاز در استان شناسایی شد و  ۴۵۰ حلقه چاه مسدود شد.

 وی از صدور ۶ هزار و ۳۲۵ فقره رای جایگزین حبس در دادگستری گلستان خبر داد و افزود: این رای در قبال جزای نقدی، دوره مراقبت، ارائه خدمات عمومی رایگان و حبس تحت عنوان سامانه‌های الکترونیکی بود.

کد خبر 1769266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha