جنجال‌آفرینی کامیون‌های تبلیغاتی علیه مسلمانان

چند کامیون تبلیغاتی در شهر تورنتو کانادا برای ایجاد ترس و تحریک مسلمانان پرسه زد و همین امر جنجال آفرید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی کندا، یک کامیون تبلیغاتی متحرک در تورنتو پس از نمایش کلیپی از مسلمانان در حال اقامه نماز عید قربان و به دنبال آن سوالاتی که باعث ترس و تحریک مسلمانان می‌شود، جنجال گسترده ای را برانگیخت.

در این ویدیو صحنه‌هایی از نماز عید قربان در تورنتو توسط تعداد زیادی از مسلمانان به نمایش گذاشته شد و پس از آن سوالاتی از قبیل: « آیا اینجا لبنان است؟»، «آیا اینجا یمن است؟»، «آیا اینجا سوریه است»، «آیا اینجا عراق است؟» .

در پیام‌های روی کامیون نوشته شده است: «نه. اینجا کانادا است. کانادا را بیدار کن. شما در محاصره هستید».

این حروف به رنگ آبی در زمینه سفید است و از فاصله چند متری به وضوح قابل مشاهده است.

سپس این کامیون تصاویری از مسلمانان در حال نماز و تظاهرات در میدان ناتان فیلیپس در تورنتو را نمایش می‌دهد. پرچم‌های فلسطین و طاق‌های سیمانی میدان در تصاویر قابل مشاهده است.

این اقدام راننده کامیون موجی از انتقاد را در میان ساکنان تورنتو برانگیخت و آنها نسبت به پیام‌های تحریک آمیز منتشر شده باچنین تبلیغاتی ابراز نگرانی کردند.

در همین راستا، بسیاری از آنها خواستار برخورد قانونی با طرف‌های مسئول کامیون و پاسخگویی آنها به گسترش نفرت و تحریک علیه مسلمانان شدند.

این حادثه در برهه‌ای حساس رخ می‌دهد که جهان شاهد تنش‌های بزرگی است و بسیاری معتقدند که چنین اقداماتی تنها به افزایش تفرقه و نفرت در جامعه دامن می‌زند.

شهر تورنتو شاهد صحنه باشکوهی از نماز عید قربان امسال بود و تعداد زیادی از نمازگزاران در این مراسم شرکت کردند و یکی از ساکنان محلی از حضور گسترده مردم در میدان‌ها و مکان‌های روباز شهر در این روز ابراز شگفتی کرد.

کد خبر 1769280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha