گرامیداشت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور پررنگ مسجدی‌ها

رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با شرح برنامه‌های این هفته، گفت: مساجد در این هفته میزبان نمایشگاه‌های ضداستکباری، نشست‌های تبیینی و مراسم اربعین شهدای خدمت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری شبستان، نشست خبری «کاظم غریب آبادی»، رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی به مناسبت هفته قوه قضاییه و بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی امروز (سوم تیر ماه) در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست، «کاظم غریب آبادی» با اعلام برنامه های این هفته گفت: ششم تیر ماه هفته بازخوانی و افشای ماهیت حقوق بشر آمریکایی آغاز می شود و در این راستا تاکنون نشست های مختلفی با حضور دستگاه های اجرایی، مردمی و مراکز پژوهشی به صورت داوطلبانه و خودجوش برگزار شده است، تا بازخوانی از جنایت های آمریکا علیه حقوق بشر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای افکار عمومی صورت گیرد.

رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه حقوق بشر گفت: آمریکا خود را مدافع حقوق بشر برای مردم و سایر ملت ها می داند، در حالی که حجم جنایت های آمریکا علیه حقوق بشر بی سابقه است، به گونه ای که میلیون ها انسان بیگناه بر اثر مداخله آمریکا در دیگر کشورها کشته شده اند و حقوق زنان، کودکان و رنگین پوست ها به خاطر جنایت های آمریکا تضعیف شده، این در حالی است که آنها خود را نماد مردم سالاری می دانند، ولی رفتارهای اخیر آنها علیه انسان ها بر کسی پوشیده نیست؛ به طور مثال در حال حاضر رفتارهای غیر انسانی و وحشیانه آنها علیه دانشگاهیان که خود را مدافع مردم مظلوم رفح و فلسطین می دانند، نمونه بارزی از اقدامات ضد حقوق بشری آنهاست و برای همه دنیا آشکار است.

غریب آبادی افزود: کتاب های بسیاری در مورد اقدامات حقوق بشری آمریکا منتشر شده که خوب است با اطلاع رسانی و مطالعه این کتاب ها از بخشی از اقدامات آنها آشکار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر جنایت های آمریکا علیه ملت ایران ادامه دارد و می بینیم که آنها با ملت ایران صادق نیستند. حمایت آنها از گروه های تروریستی، تحریم علیه ملت ایران نمونه بارزی از اقدامات آنها بر علیه ملت ایران است.

وی شعار «غزه، مظهر کارنامه حقوق بشری» را به عنوان شعار هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی معرفی و تصریح کرد: این شعار به دلیل جنایت ها و حمایت های آمریکا در غزه و فلسطین انتخاب شده است زیرا ما معتقدیم آمریکا در جنایت های رژیم صهیوینستی دخیل است و در ابعاد مالی، سیاسی، پشتیبانی، نظامی، دفاعی و دیپلماسی همواره در کنار رژیم اشغالگر صهیونیست بوده است و در جنایت های نوار غزه و رفح سهیم است که باید پاسخگو باشد.

رییس ستاد مرکز بازخوانی و مرکز افشای حقوق بشر آمریکایی با اعلام رئوس برنامه های این هفته گفت: هفته بازخوانی و هفته حقوق بشر آمریکایی با برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر همراه با پاسداشت شهدای هفتم برگزار می شود که این برنامه ها به دلیل مصادف شدن با اربعین شهدای خدمت به صورت ویژه ششم تیر ماه در یادمان شهدای هفتم تیر واقع در سرچشمه برگزار می شود.

شکرانه سلامتی رهبری

غریب آبادی از برگزاری مراسم شکرانه برای سلامتی مقام معظم رهبری به مناسبت سالروز ترور مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: به این مناسبت مراسم های ویژه‌ای در مساجد شاخص به ویژه در مسجد جامع ابوذر در روز ششم تیر بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

وی از عطرافشانی گلزار شهدای هفتم تیر در روز هفتم تیر خبر داد و افزود: اربعین شهدای خدمت نیز در مصلی امام خمینی (ره) روز هفتم تیر برگزار و همچنین مراسم بزرگداشت شهید آیت الله صدوقی روز هفتم تیر در شهر دارالعباده یزد برگزار می شود.

وی به برگزاری مراسم دعای ندبه در روز هشتم تیر در سالن ندبه گلزار بهشت زهرای تهران اشاره کرد و گفت: میزگرد «آمریکا مثبت ۳» در تهران به همت ستاد حقوق بشر روز نهم تیر ماه با حضور شخصیت های برجسته برگزار می شود و در این نشست نقض حقوق بشر توسط آمریکا در حوزه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

غریب آبادی از برگزاری نشست «حقوق بشر آمریکایی» در روز دهم تیر به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوهانک خبر داد و تصریح کرد: گلباران محل سقوط هواپیمای ایرباس در بندرعباس در روز ۱۲ تیر، بزرگداشت شهدای شیمیایی سردشت و همچنین برپایی مراسم بزرگداشت شهید آیت الله رئیسی در مشهد مقدس با حضور خانواده ایشان از دیگر برنامه های این هفته است.

برگزاری ۳۰۰ نشست و همایش تبیینی درباره گروه های تروریستی

وی همچنین از برگزاری ۳۰۰ نشست و همایش تبیینی در مورد چگونگی ماهیت پیدایش گروه های تروریستی خبر داد و تصریح کرد: نشست های مختلف تبیین ابعاد جنایت آمریکا در مورد حقوق بشر، برپایی نمایشگاه های ضداستکباری در مساجد سراسر کشور به منظور آگاه سازی افکار عمومی در مورد ماهیت ضد حقوق بشری آمریکا، برگزاری پویش چرایی دشمنی آمریکا با ملت ایران در مساجد و پایگاه های بسیج از دیگر برنامه های مورد توجه در این هفته است.

غریب آبادی همچنین به برگزاری نمایشگاه های مختلف، مسابقات فرهنگی، ادبی، هنری به منظور آشنا کردن مردم با ماهیت ضد حقوق بشری آمریکا اشاره کرد و افزود: لازم است مردم بدانند کشورهایی که خود را مدافع حقوق بشر می دانند چه جنایت هایی انجام داده اند و چه میزان علیه حقوق بشر فعالیت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار مسئولان قوه قضاییه در روز گذشته با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید کردند که مواضع ما در حوزه حقوق بشر بسیار کلیدی است و تاکیدات مقام معظم رهبری چراغ راهنمای ما در این مقوله است رهبری در این دیدار در حوزه حقوق بشر رهبری نقدهایی نیز بر حقوق بشر لیبرالی یا آمریکایی وارد و تأکید کردند مبانی حقوق بشر غربی نباید مورد استناد ما قرار گیرد زیرا با توجه به جنایت های آنها و حمایت از ضد حقوق بشر ما انتقادات جدی نسبت به آنها داریم.

تروریستی خواندن سپاه برخلاف حقوق اصول بین الملل است

رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در پاسخ به سوالی پیرامون تروریستی خواندن سپاه از سوی کشور کانادا گفت: سپاه بخشی از نیروهای مدافع مسلح رسمی ایران و بخشی از حاکمیت کشور ما محسوب می شود و تروریستی خواندن آنها برخلاف حقوق بین الملل است چراکه سپاه یک نیروی نظامی و حافظ امنیت ملی، مرزها و دستاورهای انقلاب اسلامی است و نقش بسیار کلیدی در سرکوب تروریست در منطقه داشته است، اگر می‌بینیم کشورهای منطقه در امنیت هستند و گروهک تروریستی داعش مهار شد، مدیون و مرهون اقدامات بخش‌هایی از سپاه و مرهون خون شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است.

غریب آبادی با اشاره به اقدامات کشور کانادا علیه حقوق بشر تصریح کرد: بعد از اینکه کانادا با ایران روابط دیپلماتیکش را قطع کرد، ما هیچ نمایندگی سیاسی در کانادا نداریم و حجم وسیعی از ایرانیان در آنجا از خدمات کنسولی محروم شده اند و درحال حاضر در آستانه انتخابات ایرانیان آنجا نمی توانند در پای صندوق های رای حضور یابند، آیا این اقدام کانادا اقدام ضدحقوق بشری محسوب می شود یا خیر؟

وی ادامه داد: کانادا کشوری است که هم از گروهک‌های تروریستی حمایت کرده و هم علیه مردم خود اقدامات ضدحقوق بشری انجام داده است و هر چند وقت یک بار اقدامات حقوق بشری علیه مردم بومی خود اعم از تجاوز به دانش آموزان هم انجام می‌دهد و این با ادعای حقوق بشری آنها تناقض دارد.

کد خبر 1769287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha