۱۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان زنجان فعال است

گلشنی منفرد با اشاره به جذب ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان از فعالیت ۱۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مجید گلشنی منفرد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به جذب ۱۹ همت سرمایه گذاری در سال گذشته گفت: جذب این میزان سرمایه گذاری موجب هدف گذاری ۱۰.۹ درصدی رشد بخش صنعتی استان شد.

وی ادامه داد: توسعه و توازن اقتصادی در سطح استان، گسترش صنایع کم آب بر، توسعه صنایع مادر و ایجاد زنجیره تامین و تولید از اولویت های توسعه صنعتی در زنجان است و جذب سرمایه گذاری ها با در نظر گرفتن این اولویت ها دنبال می شود.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان در سال گذشته ۶۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان محقق شد که علاوه بر دغدغه افزایش سرمایه گذاری، تنوع در سرمایه گذاری ها نیز برای ما مهم است و این موضوع هم مورد توجه قرار داد.

گلشنی منفرد خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳ قلم کالا به محصولات صادراتی استان اضافه و ۱۳ مقصد جدید نیز به مقاصد صادراتی محصولات استان افزوده شد.

وی با اشاره به برخی چالش های حوزه معدن در استان زنجان گفت: ۲ سال گذشته از ۴۰۹ معدن ثبت شده در استان ۱۰۹ مورد از آنها فعال بود که در زمان حاضر تعداد معادن فعال به ۲۰۲ مورد رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت زنجان اضافه کرد: اکتشاف در بخش معدن استان مغفول مانده بود و  برای ۱۱ پهنه بزرگ شناسایی شده در استان پروانه اکتشاف صادر و تلاش کردیم از حضور شرکت های بزرگ در استان بهره بگیریم.

وی به اقدامات حوزه اصناف در استان زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: تعیین تکلیف برخی اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف استان که انتخابات آنها به تعویق افتاده بود، یکی از حرکت های مهم در استان بود.

گلشنی منفرد با اشاره به اینکه یک تیرماه به عنوان روز اصناف و ۱۰ تیر به عنوان روز صنعت و معدن و این دهه به نام دهه تولید و تجارت نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی دارد.

کد خبر 1769297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha