محکومیت جدید سازمان ملل علیه اسرائیل

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نگرانی خود را در مورد استفاده رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « almayadeen»، «فرانچسکا آلبانزه»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نگرانی خود را در مورد استفاده رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌ها به عنوان سپر انسانی مطرح کرد.

آلبانزه این اظهارات را در شبکه «ایکس» پس از آن بیان کرد که فیلمی به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد و نشان داد یک مرد فلسطینی مجروح به کاپوت یک خودروی زرهی اسرائیلی در شهر جنین اشغالی کرانه باختری بسته شده و به نظر می رسد به عنوان سپر انسانی استفاده می شود.

این تصویر تکان دهنده نگرانی هایی را در مورد استفاده از سپر انسانی ایجاد کرد، چیزی که در کرانه باختری به چندین صورت تکرار می شود.

آلبانزه گفت: تعجب آور است که چگونه رژیم صهیونیستی که فقط ۷۶ سال از تاسیس آن می‌گذرد، موفق شده قوانین بین المللی را به معنای واقعی کلمه تغییر دهد.

استفاده از فلسطینی ها به عنوان سپر انسانی توسط نیروهای رژیم اسرائیل در موارد متعدد توسط سازمان های حقوق بشری متعدد مستند شده است.

نیروهای اسرائیلی، غیرنظامیان فلسطینی را در مقابل خود قرار می دهند یا در خط آتش قرار می دهند و آنها را مجبور می کنند درهایی را که ممکن است به تله انفجاری گیر بیفتند، باز کنند یا اشیاء مشکوک را که ممکن است بمب باشند، خارج کنند و یا از ساختمان های مشکوک به تله انفجاری عبور کنند.

استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی یکی از موارد متعدد جنایات جنگی است که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی انجام می شود.

کد خبر 1769304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha