نسبت ازدواج به طلاق در استان کرمان سه برابر است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از ثبت بیش از ۱۹ هزار واقعه ازدواج در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سیدمهدی هاشمی، یکشنبه (۳ تیر) در نشست خبری با اشاره به تاسیس سازمان ثبت اسناد و املاک در سال ۱۲۹۰، این سازمان را با بیش از یک قرن قدمت، قدیمی‌ترین تشکیلات اداری کشور دانست و گفت: به دلیل همین قدمت، برخی از قوانین همچنان قدیمی است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان برخی از نارضایتی‌ها از طولانی بودن فرآیند ثبت املاک را مربوط به قوانین قدیمی دانست و اظهار کرد: هویت‌بخشی به اراضی و املاک با استناد به قانون جامع حدنگار حائز اهمیت است.
وی ماموریت‌ها و تکالیف سازمان ثبت اسناد و املاک را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان تثبیت و صدور مالکیت و حد نگاری است که سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار سند مالکیت در حوزه های مختلف صادر شده است.
هاشمی ادامه داد: ۵۵۰ میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها در استان وصول شده که کمک به اقتصاد، شرکت های تولیدی، تسهیلات تکمیلی قوانین بودجه‌ای و بازگشت به منابع بانک‌ها است.
مدیر کل سازمان ثبت اسناد و املاک استان کرمان هویت بخشی به اشخاص حقوقی شرکت‌ها و موسسات تجاری و...؛ فعالیت دفاتر اسناد رسمی تحکیم روابط اقتصادی و اعتباربخشی به اسناد رسمی و تنظیمی میان افراد، اخذ مجوز سردفتری توسط ۳۰ نفر در سال گذشته، بیش از ۶۷۰ هزار خدمت ثبتی در استان را بخشی از فعالیت‌های انجام شده فهرست کرد.
وی از ثبت ۱۹ هزار و ۸۲۰ واقعه ازدواج و ۶ هزار و ۵۰۹ واقعه طلاق در سال گذشته خبر داد.
هاشمی با بیان اینکه مساحت استان بیش از ۱۸ میلیون هکتار است که ۱۷ میلیون و ۴۳۹ هکتار از اراضی معادل ۹۵ درصد حدنگاری شده است؛ افزود: اراضی کشاورزی استان ۸۰۵ هزار هکتار است که ۳۰۰ هزار هکتار آن در محدوده اراضی ملی است و ما برای ۵۰۲ هزار هکتار می توانیم سند صادر کنیم که تاکنون ۲۷۸ هزار هکتار معادل ۵۵ درصد حدنگاری شده است.
وی

کد خبر 1769320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha