مراسم اربعین شهدای خدمت در ایران و ۶۰ کشور جهان/ جایزه شهید جمهور به جشنواره فجر اضافه می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برپایی بزرگداشت چهلمین روز شهیدان پرواز اردیبهشت در روز پنجشنبه، ۷ تیرماه در مصلای تهران خبر داد و گفت: همزمان با ایام اربعین شهدای خدمت در ۶۰ کشور جهان برنامه بزرگداشت شهدای جمهور از سوی رایزنی‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگ خبرگزاری شبستان؛ نشست خبری رییس ستاد بزرگداشت چهلمین روز شهیدان پرواز اردیبهشت ظهر امروز یکشنبه سوم تیرماه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد هاشمی معاون حقوقی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی دبیر ستاد بزرگداشت چهملمین روز شهدای پرواز اردیبهشت در سالن غدیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این نشست به مناسبت ارایه گزارشی از مراسم اربعین پرواز اردیبهشت برپا شده است. ما با ناباوری و سوگ به اربعین این شهدا نزدیک می شویم و جامعه اسلامی ما در فقدان رییس جمهوری پرتلاش و پرکار و جامع الاطراف و همکاران صدیق شان در سوگ و عزا است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از ابتدای اعلام خبر مشکل پیش آمده برای بالگرد آقای رییس جمهور همه برنامه های تجلیل، تکریم و تعظیم که در طول این دوران اتفاق افتاده آنچه ملموس و عینیت دارد، مردم داری مردم عزیز است. خداوند این محبت را به واسطه اخلاص و خدمت گزاری خادمان ملت در دل همه مردمان ایران قرار داده است. این وعده الهی است که کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند، خداوند محبت آنها را در دل انسان ها قرار می دهد.

مراسم اربعین شهدای خدمت در ایران و ۶۰ کشور جهان/ جایزه شهید جمهور به جشنواره فجر اضافه می‌شود

وی افزود: بنای ما این است که در مراسماتی که برای اربعین شهدا داریم وجه مردمی آحاد مردم را تسهیل کنیم. ما در دولت و نهادهای حاکمیتی هیچ وظیفه ای را جز هماهنگی و تسهیل برای خودمان قایل نیستیم. این برنامه ها معلق به مردم است و در پیش بینی ها همه کارها مبتنی به حضور و احساسات و عواطف میلیون ها ایرانی در فراق این عزیزان است.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین روز شهدای پرواز اردیبهشت با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت شهدای خدمت مردم محور برگزار می شود، اظهار کرد: مراسم بزرگداشت چهملین روز شهدای خدمت به گونه ای برنامه ریزی شده که به آن وجه تلاش های رییس جمهور مردمی پرداخته شود؛ برنامه های فرهنگی و هنری مراسم اربعین برنامه های کاملی است که در آن سخنان سید حسن نصرالله پخش می شود و همچنین خانم علم الهدی همسر رییس جمهور نیز سخنرانی خواهند کرد.

اسماعیلی درباره مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در شهر مشهد نیز توضیح داد: برنامه اربعین شهدای خدمت در مشهد همزمان با چهلمین روز خاکسپاری شهید جمهور، سه شنبه، ۱۲ تیر در مشهد برگزار می شود. همچنین، همزمان با مراسم تهران در شهرستان ها و حتی روستاها ستادهای مردمی یادمان شهدا را برگزار خواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اربعین در اندیشه شیعی گفت: اربعین در اندیشه شیعی یک میعادگاه برای عاشقان و خاطره ای تاریخی برای پیروان مکتب اهل بیت(ع) است و ما همه پیروان امام حسین(ع) و عاشورا با همین نگاه مراسم اربعین شهدای پرواز اردیبهشت را اجرا می کنیم.

وی تصریح کرد: مردم با حضور در مراسم اربعین شهدای پرواز اردیبهشت کارآمدی دولت دینی را به نمایش بگذارند.

سفر خانواده شهید جمهور به عراق برای قدردانی از مردم عراق

محمد مهدی اسماعیلی اظهار کرد: همزمان با اربعین شهادت رییس جمهور و هیات همراه خانواده رییس جمهور در برنامه هایی در شهرهای اهواز و قم حضور  می یابند؛ همچنین در پایان هفته بعدی خانواده رییس جمهور برای تشکر از ابراز احساسات گسترده میلیون ها پیرو مکتب اهل بیت در عراق و دولت عراق در این کشور حضور می یابند.

اربعین شهید امیرعبدالهیان در آستان سیدالکریم(ع)

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین روز شهدای پرواز اردیبهشت از برگزاری مراسم خانواده شهید امیرعبداللهیان در حرم عبدالعظیم در روز پنجشنبه صبح  خبر داد و گفت:  در ایام اربعین شهدای خدمت برنامه های فرهنگی و هنری  متنوعی از جمله نمایشگاه عکس و آثار هنری  تدارک دیده شده است  و تلاش  داریم در این بازه زمانی یک هفته ای یک برنامه وسیعی را در سراسر کشور اجرا کنیم.

وی افزود: وزارت امور خارجه برنامه بزرگداشت چهلمین روز شهدای پرواز اردیبهشت را با حضور ۱۴۰ مهمان خارجی برگزار می کند.

افزوده شدن جایزه شهید جمهور در جشنواره های هنر فجر

محمد مهدی اسماعیلی از اضافه شدن جایزه شهید جمهور در بخش های مخلتف جشنواره های فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت:  در مصوبه ای  قرار بر این است بنیاد شهید جمهور نیز تشکیل شود.

مراسم اربعین شهدای خدمت در ایران و ۶۰ کشور جهان/ جایزه شهید جمهور به جشنواره فجر اضافه می‌شود

اربعین شهدای خدمت در ۶۰ کشور جهان

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین روز شهدای پرواز اردیبهشت تصریح کرد: همزمان با ایام اربعین شهدای خدمت در ۶۰ کشور برنامه بزرگداشت شهدای جمهور از سوی رایزنان فرهنگی برگزار می شود.

محمد مهدی اسماعیلی از ساخت یک مستند  با موضوع رییس جمهور شهید خبر داد و گفت: آقای مجتبی امینی هم مستند بسیار خوبی را ساخته‌اند که تلاش کردیم این مستند در اربعین به نمایش در بیاید که این نمایش یا در تلویزیون یا در سینما خواهد بود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مناظره های تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری گفت:  جلسات کارشناسی جذاب تر از مناطره ها بود در خصوص مباحثی که آنجا مطرح شد یک جایی موضع گیری صریح کردیم و بعد یک تحلیل های نادرستی درباره ما بود که پاسخ داده شد؛ از برگزاری مناظره ها در فضای انتخاباتی که فضای روشنگری برای مردم فراهم می شود باید خوشحال باشیم.

محمد مهدی اسماعیلی خاطر نشان کرد:  اهالی رسانه در دوره سه ساله در روزهای سخت و خوشی همراه ما بودند ما اتفاقات بسیار خوبی را در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه تجربه کردیم، این نبود مگر با پشتیبانی رییس جمهور که تمام قد از این حوزه حمایت کردند، بدون اینکه به دنبال بهره برداری رسانه ای باشند. آنچه تشخیص می دادند که به نفع فرهنگ و هنر و رسانه بود را انجام دادند و توفیقات ما مرهون لطف آقای رییس جمهور شهید است هر کمبود و نقصی است متوجه بنده است.

تولید سرودهای فاخر برای شهدای خدمت در کانون‌های مساجد

وی با اشاره به فعالیت های وزارت فرهنگ در حوزه سرود و موسیقی در سه سال اخیر گفت: در حوزه سرود کانون های فرهنگی و هنری مساجد و ما سرود هایی جذابی  را  آماده کرده اند، بنیاد رودکی، معاونت هنری و اداره کل موسیقی و مجموعه صدا و سیما، تولیدات متنوع و متکثری دارند که به تدریج در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

رییس ستاد بزرگداشت چهلمین روز شهدای پرواز اردیبهشت  تصریح کرد: ۹۰ رسانه برای حضور در مراسم اربعین شهدای جمهور اعلام آمادگی کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بنابر تصویب شورای فرهنگ عمومی در تقویم ملی روز ۳۰ اردیبهشت به عنوان «روز خدمت مجاهدانه» نامگذاری می شود.

کد خبر 1769347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha