اینجا بچه‌های مسجد میدان‌دار مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر می‌شوند

اعضای کانون فرهنگی هنری «محبان‌المهدی عجل‌الله» با برپایی ۷۰ موکب پذیرایی در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر تهران، میزبان عشاق حضرت علی(ع) می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، از بچه‌ دبستانیِ‌های کم سن و سال گرفته تا پیرغلامان علوی همه در کانون محبان‌المهدی عجل الله دور هم جمع شدند تا سهمی هرچند کوچک در بزرگترین عید اسلامی یعنی عیدالله الاکبر داشته باشند.

کانون محبان المهدی عجل الله  مسجد باب الحوائج برای حضور در  مهمانی بزرگ ۱۰ کیلومتری عید غدیر شهر تهران با ظرفیتی بیش از سال قبل، اقدام به برپایی ۷۰ موکب پذیرایی و فرهنگی کرده است.

امین‌الله علمی- مدیر کانون فرهنگی هنری محبان‌المهدی (عج) در گفت و گو با خبرنگار شبستان از برپایی ۷۰ موکب به مناسب عید غدیر در مهمانی ۱۰ کیلومتری تهران خبر داد و گفت: بیشتر نوجوانان محله جذب این کانون شده‌اند و داوطلبانه گوشه ای از فعالیت‌های موکب‌ها را بر عهده گرفته‌اند.

مدیر کانون فرهنگی هنری کانون محبان‌المهدی (عج) از برپایی این موکب‌ها از میدان امام حسین علیه السلام تا میدان آزادی خبر داد و افزود: سال گذشته با ۴۰ موکب در این مراسم حضور داشتیم اما امسال به همت بچه‌های مسجد و با حمایت‌های مردم توانستیم موکب‌ها را به ۷۰ مورد افزایش دهیم.

علمی از عضویت هزار جوان در کانون محبان المهدی عجل الله خبر داد و گفت: با ارتباط‌گیری خوبی که با حدود ۵۰ مدرسه داشته‌ایم توانستیم نوجوانان را جذب مسجد و نخبه پروری را دنبال کنیم.

وی از ایجاد یک کانون علمی در محل مسجد باب الحوائج(ع) خبر داد و گفت: کانون محبان‌المهدی(عج) فعالیت خود را از سال ۸۳ آغاز کرد و هم کنون حدود ۲ هزار دانش آموز و ۴۰۰ مربی در این کانون عضویت دارند.

وی با بیان اینکه به همت بچه‌های مسجد توانستیم در ایام محرم سال قبل، هر شب دو تا سه هزار پرس غذا توزیع کنیم، افزود: برای جشن غدیر هم همه ظرفیت ها به کار گرفته و مقدمات موکب‌ها از یک ماه گذشته پیگیری شد تا جشنی درخور ولایت مولایمان حضرت علی علیه‌السلام برگزار کنیم.

وی رمز موفقیت کانون محبان المهدی عجل الله در جذب نوجوانان را برگزاری فعالیت فرهنگی، علمی و ورزشی تاثیرگذار و جذاب عنوان کرد و گفت: این کانون در بخش علمی نخبه پرور است و بیشتر اعضای کانون فرهنگی هنری محبان المهدی(عج) دارای مدارک دانشگاهی بالا و سطح علمی مناسبی هستند و ما نیز از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

به گفته وی؛ «کوهدار، قریشی، کزازی و خدادی» از جمله پسران نخبه کانون و دارنده رتبه اول و هفتم کنکور و مخترع جهانی عضو این کانون مسجدی هستند.

وی تصریح کرد: کانون علمی جوانان یک مدل جدید آموزشی است چراکه فشار بیهوده به دانش‌آموز وارد نمی‌کند و با اینکه جمعه روز تعطیل است اما همه علاقه‌مندان در کلاس‌های آموزشی این روز حضور دارند.

طه کی‌زاده- معاون رسانه مجموعه محبان المهدی عجل الله هم در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: امسال ۲ برابر سال قبل موکب پذیرایی و فرهنگی در جشن عید غدیر و در مراسم ۱۰ کیلومتری تدارک دیده‌ایم.

وی از توزیع بسته‌های غذای گرم، انواع خوراکی‌ها و بستنی‌ها در جشن ۱۰ کیلومتری عید غدیر خبر داد و گفت: همچنین در موکب‌های «عفاف و حجاب و کودکان» در این روز ملزومات حجاب و بازی‌های ویژه کودکان توزیع خواهد شد.

به گفته کی‌زاده، دانش آموزان کم سن و سال مسجد دو هفته‌ای است با شور و اشتیاق فراوان پیگیر برپایی موکب‌های علوی هستند و مسئولیت تزئین و پذیرایی در موکب‌ها را برعهده گرفته‌اند.

کد خبر 1769365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha