نقش خیرین در ایجاد امید بین مردم ستودنی است

صحرایی ضمن تقدیر از حضور و مشارکت همیشگی خیرین در امور مختلف به ویژه ساخت مدرسه، گفت: نقش خیرین در ایجاد امید بین مردم ستودنی است

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، رضامراد صحرایی امروز (۳تیر) در آیین بیست و ششمین مجمع خیرین مدرسه ساز استان مرکزی با تاکید بر اینکه عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی است، گفت: دولت نیز اقدامات بسیاری برای دستیابی به عدالت انجام داده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه، پیش از انقلاب سرانه آموزشی کمتر از دو متر مربع بود، افزود: امروز در سراسر کشور این فضا به حدود ۵ مترو ۳۵ سانتی متر رسیده و نقش خیرین در این رخداد بسیار مهم و ستودنی است.

وی با بیان خیرین مدرسه ساز از ابتدای تشکیل مجمع تا کنون همواره پیشتاز بوده و علاوه بر آن دولت‌ها را نیز نسبت به این موضوع حساس کردند، بیان کرد: در دوره ریاست جمهوری شهید جمهور حدود ۷ هزار مدرسه ساخته شد و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس و ۳.۵ میلیون فضای آموزشی اضافه شده است.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر تاثیر فضای آموزشی در یادگیری دانش آموزان بیان کرد: فضای آموزشی معلم سوم بچه‌ها است و تاثیر زیادی در یادگیری خوب و عمیق دانش آموزان دارد.

وزیر آموزش و پرورش کار خیرین را جلوه‌ای از مشارکت مردم در جهت تحقق عدالت دانست و ادامه داد: امید بعد از عدالت اهمیت بالایی دارد، زمانی که پروژه‌های نیمه تمام به کمک خیرین تمام شد هر کدام بذر امید در دل مردم و بذر ما می‌توانیم در جامعه شدند.

صحرایی در ادامه با تاکید بر اینکه آینده پس از عدالت و امید اهمیت دارد، اظهار داشت: مدرسه کانون و سیمای آینده هر کشور است، امروز بذر هر کشور در مدرسه کاشته می‌شود، اگر مدرسه امروز مکان خوبی برای تربیت فرزندان باشد آینده کشور آینده باشکوهی خواهد بود.

این مقام ارشد استان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جمهور، به ویژه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، اضافه کرد: ایشان همواره در صدد رفع مشکلات جامعه و ایجاد امید در میان مردم بود و خوشبختانه در این راه بسیار موفق بود.

صحرایی همچنین با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۱۲۰ هزار مدرسه فعال داریم، بیان کرد: از این تعداد ۱۰۶ هزار دولتی هستند.

وزیر آموزش و پرورش مدرسه را نهاد اجتماعی و پویا دانست و گفت: باید برای آن برنامه‌ریزی شود، در دو سال دولت سیزدهم  ۷۰ هزار کلاس درس با مشارکت بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی بهسازی و شاداب سازی شد.

وی به طرح های در حال اجرا در این راستا اشاره کرد و بیان کرد: در طرح شهید عرب تمام سیستم‌های سرمایشی گرمایشی در حال اصلاح است، در طرح شهید محمودوند دانش آموزان بازمانده از تحصیل را شناسایی می‌کنیم، ۹۰۰ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل را شناسایی و تعداد بسیاری را برگرداندیم و برای فرد به فرد وقت گذاشتیم که چرا آنها از تحصیل جا مانده‌اند.

کد خبر 1769386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha