حرکت های جهادی و مردمی از شهرستان فردوس آغاز شد

قناعت گفت: یکی از کارهای ارزشمند در زمینه فرهنگی، احیای حرکت‌های مردمی و خودجوش است که در شهریور سال ۱۳۴۷ به همت ولایت در شهرستان فردوس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز در جلسه برنامه ریزی اجلاسیه شهدای جهادگر در ۱۳ شهریور فردوس  اظهار کرد: زحمات زیادی برای برگزاری این جلسه در سال های گذشته انجام شد که موجب رضایتمندی مردم شد.


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه با همدلی مسئولان در شهرستان فردوس این اجلاسیه برگزار می شود، افزود: این مراسم فرصتی برای معرفی شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی در سطح ملی هم است که باید از این فرصت استفاده کرد.


قناعت عنوان کرد: حرکت های جهادی نباید کمرنگ شوند، افرادی با تفکر بسیجی و جهادی بعد از دفاع مقدس روحیه جهادی را تازه نگه داشتند.


وی بر زنده نگه داشتن روحیه جهادی تاکید کرد و گفت: آیت الله رئیسی نیز روحیه جهادی، رصد میدانی کردن و در میدان بودن و سعه صدر را سرلوحه کارهای خود داشتند. 


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شهید بهشتی، رجایی و شهید رئیسی، گفت: مردمی بودن، سعه صدر و حرکت های جهادی در راس اقدامات این شهدای نظام وجود داشت و امروز  مصداق بازر این ویژگی ها، همین شهیدان ما هستند. 


قناعت با اشاره به تشییع باشکوه شهید جمهور در استان های مختلف کشور، گفت: مراسم یادبود این شهدا در واقع ارادت مردم و آغازی برای ارائه یک الگو و مدل عالی حرکت های جهادی و ولایت محور است.


وی تصریح کرد: آیت الله رئیسی با شهادت خود در حین خدمت به مردم نگذاشتند حرکت های جهادی کمرنگ شود.


استاندار خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اجلاسیه حرکت های جهادی در فردوس، گفت: دلیل برگزاری این اجلاسیه ها نشان دادن ارادت مردم و آغازی برای ارائه الگوی مدیریت ولایت محور و مدیریت مردمی است.


قناعت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۳۳ ماه، افزود: تورم سالانه در تیرماه در زمانی که آیت الله رئیسی دولت را تحویل گرفت ۴۴.۲ درصد بود و در طول این چند ماه در اردیبهشت ماه امسال به ۳۷ درصد کاهش رسید یعنی تورم به ۷.۲ درصد کاهش یافت.


وی با تاکید بر زنده نگه داشتن روحیه جهادی در سطح کشور گفت: یکی از کارهای ارزشمند در زمینه فرهنگی احیای حرکت های مردمی و خودجوش است که در شهریور سال ۱۳۴۷ به همت ولایت در شهرستان فردوس آغاز شد.


استاندار خراسان جنوبی در پایان فلسفه اصلی برگزاری اجلاسیه حرکت های جهادی فردوس (۱۳ شهریور) را زنده نگه داشتن روحیه جهادی عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود این اجلاسیه هر سال باشکوه تر از سال گذشته برگزار شود.

کد خبر 1769402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha