بمباران 69 درصد از مدارس فلسطینی‌ها در نوار غزه

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی ۶۹ درصد از مدارسی را که به آوارگان در نوار غزه پناه داده، بمباران کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « palestinechronicle»، آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) گزارش داد که بر اساس گزارش گروه آموزشی جهانی، ارتش رژیم صهیونیستی ۶۹ درصد از مدارسی را که به عنوان پناهگاه برای آوارگان در نوار غزه استفاده می شد، بمباران کرده است.

در این بیانیه آمده است: این بی توجهی آشکار به قوانین بشردوستانه باید متوقف شود و ما اکنون به آتش بس نیاز داریم.

آنروا تاکید کرد که بر اساس گزارش «گروه آموزش جهانی» بیش از ۷۶ درصد از مدارس در غزه به بازسازی قابل توجهی نیاز دارند تا دوباره عملیاتی شوند.

گروه آموزش جهانی که در سال ۲۰۰۷ توسط کمیته دائمی بین سازمانی تاسیس شد، در سطح جهانی توسط یونیسف و شبکه محلی حمایت از کودکان سرپرستی می شود و  به عنوان یک مکانیسم هماهنگی مشترک بین سازمان‌هایی که درگیر پاسخ‌های بشردوستانه در بخش آموزش هستند، عمل می‌کند.

از ۱۷ ژوئن، جنگ جاری اسرائیل در غزه منجر به تخریب کامل ۱۱۰ مدرسه و دانشگاه شده است و ۳۲۱ مدرسه و دانشگاه نیز آسیب دیده اند.

به گفته دفتر رسانه های دولتی در غزه، این درگیری همچنین جان بیش از ۱۰ هزار دانش آموز را گرفته است.

علیرغم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش بس فوری شده است، اسرائیل به دلیل تداوم حمله به غزه از اکتبر ۲۰۲۳ با محکومیت بین المللی روبرو شده است.

به گفته وزارت بهداشت در این منطقه محاصره شده، تعداد کشته‌شدگان فلسطینی‌ها در حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه از اکتبر گذشته تاکنون به ببش از ۳۷ هزار نفر رسیده است.علاوه بر این، بیش از ۸۵ هزار نفر هم در این حملات مجروح شده اند.

با گذشت بیش از هشت ماه از جنگ اسرائیل، بخش‌های زیادی از غزه در میان محاصره شدید مواد غذایی، آب سالم و دارو ویرانه باقی مانده است.

سازمان‌های فلسطینی و بین‌المللی می‌گویند که اکثر کشته‌شدگان و زخمی‌ها زنان و کودکان هستند.

جنگ اسرائیل منجر به قحطی حاد، بیشتر در شمال غزه شده است که در نتیجه آن بسیاری از فلسطینی‌ها و به طور عمده کودکان به شهادت رسیده‌اند.

تجاوز اسرائیل همچنین منجر به آوارگی اجباری نزدیک به دو میلیون نفر از سراسر نوار غزه شده است و اکثریت قریب به اتفاق آوارگان مجبور به ورود به شهر جنوبی رفح در نزدیکی مرز با مصر هستند.

کد خبر 1769454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha