افزایش 36 درصدی بودجه نروژ برای حمایت از آوارگان فلسطینی

دولت نروژ اعلام کرد که حمایت مالی خود از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «moroccoworldnews»، دولت نروژ اعلام کرد که حمایت مالی خود از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

آنروا همچنین نگرانی شدید خود را در مورد وضعیت مالی ناپایدار تشکیلات خودگردان فلسطین  ابراز کرد.

«آن بیت توینریم»، وزیر توسعه بین المللی نروژ تایید کرد که این کشور ۹ میلیون دلار به بودجه جاری خود برای حمایت از فلسطینی‌ها اضافه خواهد کرد.

این افزایش نشان دهنده افزایش ۳۶ درصدی بودجه با هدف حمایت از پناهندگان فلسطینی است.

توینریم گفت: ما معتقدیم که در این برهه حساس، تقویت حمایت از آنروا ضروری است.

این آژانس نقش اساسی در ارائه خدمات و کمک به میلیون ها پناهنده فلسطینی ایفا می کند.

«اسپن بارت اید» ، وزیر امور خارجه نروژ در بیانیه ای جداگانه نسبت به مشکلات مالی شدیدی که تشکیلات خودگردان فلسطین با آن مواجه است، هشدار داد.

اید در گفتگو با رویترز هشدار داد که تشکیلات خودگردان ممکن است در ماه‌های آینده به دلیل ترکیبی از کمبود بودجه، تشدید خشونت در کرانه باختری اشغالی و محدودیت های شغلی اعمال شده بر نیم میلیون فلسطینی که اجازه کار ندارند، با سقوط مواجه شود.

وی افزود: دستگاه های خودگردان فلسطین، که ما از نزدیک با آنها کار می کنیم، به ما هشدار می دهند که ممکن است در تابستان امسال در حال سقوط باشند.

اسرائیل با فشار فزاینده ای از سوی جامعه جهانی برای توقف بمباران مداوم غزه مواجه است.

 از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، جنگ اسرائیل علیه غزه منجر به کشته شدن حداقل ۳۷ هزار و ۳۰۰ فلسطینی و مجروح شدن ۸۵ هزار و ۳۰۰ نفر شده است.

این در حالی است که اخیرا تعدادی از کشورهای غربی کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و راه حل تشکیل دو کشور را که اسرائیل سال ها برای سرکوب آن تلاش می کرد، به رسمیت شناختند.

فهرست کشورهای جدیدی که فلسطین را به رسمیت شناخته اند شامل اسپانیا، ایرلند، نروژ، باهاما، ترینیداد و توباگو، جامائیکا و باربادوس هستند.

کد خبر 1768533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha