کاهش اطاله دادرسی در لامرد

حقایقی گفت: تلاش زیادی کردیم تا سرعت در رسیدگی‌ به پرونده ها زیاد شود به طوری که در مدت مشابه سه ماهه سال گذشته نسبت به امسال از ۱۰۲ روز به ۱۵روز تقلیل داشته‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، سید محمدباقر حقایقی که به مناسبت هفته قوه قضاییه سالروز شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی روز گذشته در جمع خبرنگاران سخن می گفت ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای قوه قضاییه و رئیس جمهور شهید آیت الله دکتر رئیسی اظهار کرد: اقداماتی که در دستگاه قضایی صورت می‌پذیرد مدیون تلاش‌های مشترک همه همکاران قضایی اعم از قضات، اعضای شورای حل اختلاف، ثبت اسناد، دفاتر ثبت ازدواج، پزشک قانونی، کانون وکلا و کارشناسان و مرکز خانواده است.

 رئیس دستگاه قضا در لامرد با بررسی و مقایسه عملکرد خود و همکارانش در بازه زمانی سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته اظهار داشت: الکترونیکی شدن اغلب امورات قضایی ضمن اینکه تعداد پرونده پرونده‌ها بیشتر کرده اما به فضل و یاری خداوند ما در اکثر موارد از رشد و جهش مناسبی برخوردار بوده‌ایم.

وی افزود: در بخش ارائه گواهی عدم سوء پیشینه مدت ثبت شده پاسخ نسبت به سه ماهه سال گذشته که ۱۲ ساعت بوده، خوشبختانه این زمان را به ۶ ساعت رسانیده ایم که این میانگین، زمان بسیار مناسبی در استان می‌باشد، البته زحمت این کار به دوش دادستان محترم و همکارانشان می‌باشد.

حقایقی با عنوان اینکه نظر قوه بر این است که ما به سمت الکترونیکی کردن تمامی عملکرد خود برویم خاطرنشان کرد: در بخش استعلامات قضایی و صورت مجلس‌ها عملکرد ما با اختلاف فاحش نسبت به قبل یعنی از رتبه ۲۱ استان به رتبه ۹ استان صعود داشته‌ایم و خودتان به خوبی می‌توانید قضاوت کنید یک حرکت جهادی و جهش بسیار مناسبی صورت پذیرفته است.
 
رئیس دادگستری شهرستان لامرد در ادامه تصریح کرد: بنده ضمن اینکه حداقل هفته‌ای دو جلسه برای دیدار عام حضوری مراجعین وقت می‌گذارم و کارهای اداری به خارج از وقت موکول کرده‌ام موفق شده‌ایم از ۴۷۴ پرونده سال گذشته در سه ماهه نخست امسال ۹۴۱ پرونده ورودی از دفاتر قضایی و دیگر مراکز مرتبط پس از طی مراحل مختلف انجام دهیم.

عضو شورای تامین شهرستان لامرد با اشاره به ضرورت حفظ کرامت انسان‌ها، ابلاغ الکترونیکی را یک کار بسیار مثبت قوه قضاییه در راستای عدم حضور مامور دادگستری به درب منازل افراد دانست و اظهار کرد: علی رغم اینکه امسال ۲۰ درصد افزایش پرونده‌ای داشته‌ و موفق شدیم ۲۲هزار ابلاغ در مدت مشابه سال گذشته را به ۲۵هزار برسانیم که در حال حاضر دادگستری لامرد ۹۶.۶ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌دهد یعنی از میانگین استانی بالاتر هستیم.

حقایقی در خصوص سرعت عمل در رسیدگی‌ها عنوان کرد: تلاش خیلی زیادی کردیم تا سرعت در رسیدگی‌ها زیاد شود که الحمدالله محقق شد به طوری که در مدت مشابه سه ماهه سال گذشته نسبت به امسال از ۱۰۲ روز، امروز به ۱۵روز تقلیل داشته‌ایم یعنی شش ونیم برابر تلاش و فعالیت همراه با دقت بیشتر صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به تکمیل پیامک رضایتمندی ارباب رجوع پس از مراجعه به دادگستری که از ۸۶ درصد به ۹۱ درصد در سه ماهه سال جاری رسیده است در حالی که میانگین کشوری ۶۹.۷ درصد است، گفت: تبادل لوایح یکی دیگر از امورات قضایی می‌باشد که در شهرستان لامرد از ۱۹ ساعت به ۱۸ ساعت کاهش یافته با وجود اینکه در امسال ۲۰ درصد افزایش تعداد لوایح نیز داشته‌ایم همچنین نرخ رسیدگی لامرد مقام سوم استانی است.

حقایقی در خصوص بازدید از زندان و زندانیان مربوط به شهرستان (در لارستان) را هر دو هفته یک بار عنوان کرد و یادآور شد در این بازدیدها سعی بر آن است تا تسهیلاتی هم به برخی از آنها داده شود.

وی عنوان کرد: مروزه الحمدلله با وجود ابزار الکترونیکی ما حتی مواردی که در کشور کویت بوده و به صورت ویدیو کنفرانس بدون نیاز به اعزام، به پرونده شخص یا اشخاص رسیدگی کرده‌ایم.

حقایقی رئیس عدلیه لامرد در پایان توصیه ای هم داشت و گفت: در مرحله اول سعه صدر بردباری و گذشت, و در مرحله بعد چنانچه خدای ناکرده مجبور مراجعه به مراکز قضایی شدید حتماً با اطلاعات و آگاهی و یا مشورت و کمک گرفتن از وکلای کارکشته و متبحر اقدام به دادرسی نمایید تا در پیچ و خم موارد قانونی دچار سردرگمی و روزمرگی نشوید. خبرنگار: محمود صابری زاده
 

کد خبر 1769455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha