اولین ندای عدالت‌خواهی از علی(ع) بلند شده است

آیت الله دژکام گفت: مسلما در آغاز فریاد بلند حق خواهی، عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و بیدادگری از حلقوم نازنین امیرالمومنین علی(ع) بلند شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز دوشنبه (۴ تیر) در مراسم اهتزاز پرچم کنگره سرداران، امرا و ۱۵ هزار شهید استان فارس، گفت: مسلما در آغاز فریاد بلند حق خواهی، عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و بیدادگری از حلقوم نازنین امیرالمومنین علی(ع) بلند شده است و همه شهدا، مجاهدین و مومنین در ادامه راهی که آن وجود مقدس به بشریت نشان داده است قدم می زنند. 

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام خطاب به امیرالمومنین علی(ع) فرمود "یا عَلیُّ! عَلَیکَ بِالصِّدقِ ولاتَخرُج مِن فیکَ کِذبَةٌ أبَدا"،  راستی، راست گویی و رو راست بودن در اقدام و عمل توصیه پیامبر به امیرالمومنین(ع) است و تصدیق راستگوییِ امام علی(ع) در قرآن کریم اینگونه نازل شد که "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ علیه"، در بین مومنان کسانی هستند که راست گفتند. 

امام جمعه شیراز عنوان کرد: شهدا عهد بستند و راست در آمد و عده ای پشت سر آنها باید صادق باشند و راست بگویند و همان مسیر را بروند، اگر ما پرچم شهیدان را بر می افرازیم توقع آن است که ادامه دهنده آن مسیر باشیم. 

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) خدمت رسول خدا(ص) عرض کرد من راست می گفتم که طالب شهادتم ولی شهید نشدم و در جواب پیامبر فرمود علی جان چیزی نمی گذرد که فرق تو شکافته می شود و محاسنت از خون سرت خضاب می شود و آن روز صدق امیرالمومنین در محراب مسجد کوفه جلوه گر شد. 

دژکام گفت: بیاییم با همه شهیدان، با امام شهیدان و با امیر مومنان تجدید پیمان کنیم که هرچه هستیم در این راه نورانی که شهدا رفتند قدم بزنیم و انشاالله در آخرت خدا همراهی و همنشینی با شهیدان را از ما دریغ ندارد. 

وی ابراز کرد: درود می فرستیم به روح پاک ۱۵ هزار شهید گلگون کفن استان فارس خصوصا ۲۵۰ شهیدی که در چنین روزی در جزیره مجنون به شهادت رسیدند و درود می فرستیم به روح شهدای خدمت که به زودی مراسم چهلم آنها را برگزار کنیم و دعا می کنیم تا همه ما به لطف الهی ادامه دهنده مسیر شهدا باشیم.

کد خبر 1769461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha