جشن غدیر در ۳۸۳ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود

حجت الاسلام تدینی با اشاره به بهره گیری از برنامه های غدیر برای افزایش مشارکت در انتخابات گفت: جشن غدیر در ۳۸۳ بقعه متبرکه گیلان برگزار می شود.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویژه برنامه‌های دهه ولایت از ۲۷ خرداد و با برگزاری مراسم دعای عرفه شروع شده که تا پنجم تیرماه (روز عید سعید غدیر) ادامه خواهد داشت گفت: فضاسازی، آذین بندی و زیباسازی محیط پیرامونی بقاع متبرکه توسط مراکز افق بقاع متبرکه انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۳۵ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان در دهه ولایت اظهار کرد: مراسم عید غدیر با حضور سادات و علمای منطقه در شب و صبح عید غدیر برگزار می‌شود.

تدینی به آیین غبارروبی امامزادگان با حضور مسئولان و اصناف مختلف اشاره و تصریح کرد: برخی برنامه‌ها نیز در بقاع متبرکه که از ظرفیت مناسب برخوردار هستند مانند جنگ معارفی، ایستگاه‌های صلواتی و ضیافت غدیر با کمک خیرین و عوائد موقوفات برگزار می شود.  

وی ادامه داد: ۴۳ بقعه شاخص گیلان اقدام به طبخ و توزیع غذای نذری در روز عید غدیر خواهند کرد.  

تدینی با اشاره به تجلیل از سادات خادم در برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه خاطر نشان کرد: اجرای مراسم عهد اخوت و برادری در آستان مقدس امام زادگان، قرائت خطبه غدیر و پذیرایی از مهمانان از محل موقوفات و کمک‌های مردمی در ایستگاه های صلواتی از جمله برنامه‌هایی است که در عید غدیر در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه  ۲۱۸ مبلغ بومی در برگزاری جشن‌های دهه ولایت با اوقاف گیلان همکاری می‌کنند به اینکه در ایام شهادت سید شهیدان خدمت، آیت الله شهید، رئیسی نیز قرار داریم اشاره واذعان کرد: بزرگداشت یاد و خاطره این شهدا در برنامه‌های این دهه نیز مورد توجه قرار گرفته است.  

تدینی به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری نیز اشاره و بر بهره گیری از ظرفیت برنامه های فرهنگی بقاع متبرکه در دهه ولایت و مبلغان برای افزایش مشارکت در انتخابات تاکید کرد.

کد خبر 1769522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha