حوزه‌های علمیه هر کدام یک کانون فرهنگی در سطح شهرستان‌ها هستند

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت ۱۴ حوزه علمیه خواهران در لرستان گفت: علاوه بر اینکه یک مدرسه برای تعلیم و تربیت نیروهای انقلابی هستند، به عنوان یک کانون فرهنگی در سطح شهرستان‌ها در کنار مردم به انجام فعالیت‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و تبریک عید سعید غدیر خم اظهارداشت: حوزه علمیه خواهران از حوزه علمیه برادران مستقل می باشد و با وجود اینکه جامعه الزهرا(س) در زمان امام راحل تشکیل شد، حوزه های علمیه خواهران از سال ۸۳ به صورت ساختاری منظم و تشکیلاتی راه اندازی شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان به فعالیت بیش از ۴۵۰ حوزه علمیه خواهران در سطح کشور اشاره کرد و افزود: در استان لرستان نیز ۱۴ حوزه و مدرسه علمی تربیتی در سه سطح فعالیت دارند.

وی عنوان‌کرد: مدارس علمیه خواهران لرستان در سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکتری) فعالیت دارند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه خواهران به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، خاطرنشان‌کرد: وضعیت علمی، پژوهشی و آموزشی حوزه های علمیه خواهران در سطح مطلوب است.

وی تدوین ۳۲ کتاب توسط طلاب، ۵۱ پایان نامه، ۹۱۳ مقاله در سطح ۲، برگزاری بیش از ۵۰ کرسی آزاداندیشی، چاپ ۳۵ مقاله را از جمله فعالیت‌های طلاب حوزه های علمیه خواهران عنوان‌کرد و ادامه داد:  ۲۸ استاد راهنمای تفسیر، کلام و فقه و اصول در استان در جمع طلاب فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی از حوزه‌های علمیه به عنوان کانون فرهنگی در سطح شهرستان‌ها یادکرد و گفت: مراسم مختلف در مناسبت‌های متفاوت با حضور مردم در حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ ساختاری ماموریت حوزه علمیه آموزشی و پژوهشی است و آنچه به صورتی ذاتی پیگیری می‌کند، تربیت نیروی انسانی مناسب و در اختیار گذاشتن برای نهادها است، طلاب پس از فارغ التحصیلی در نهادهای مختلف همچون آموزش و پرورش، سپاه پاسداران و دیگر نهادها جذب می شوند.

حجت الاسلام موسوی به وحود تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: دفاع از حریم دینی فرهنگی رسالت خطیر طلاب است و هر زمان و هرجایی که لازم باشد طلبه ها ورود پیدا می کنند.

وی با اشاره به اینکه طلاب حوزه های علمیه خواهران بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای در مراکز دینی تحصیل می کنند و طلاب غیربومی نیز به صورت رایگان از امکانات خوابگاهی استفاده می کنند، گفت: حوزه‌های علمیه بهترین جایگاه و محفل برای ورود طلبه ها و ادامه تحصیل است و خانواده ها بدون داشتن دغدغه می توانند در انتخاب مسیر طلبگی به فرزندان خود کمک کنند.

کد خبر 1769524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha