تریبون آزاد، چرایی حضور و عدم حضور مردم بیرجند در انتخابات

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درحالی به روزهای پایانی و سرنوشت ساز خود نزدیک می‌شود که حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی و اجتماعی برای تعیین سرنوشت کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درحالی به روزهای پایانی و سرنوشت ساز خود نزدیک می‌شود که حضور حداکثری مردم در این رویداد سیاسی و اجتماعی برای تعیین سرنوشت کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی برای دومین بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی، شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام به دلیل شهادت رییس دولت سیزدهم در سانحه هوایی هستیم.

هدف هر انتخابی رسیدن به مطلوب‌ترین شرایط و رشد و توسعه جامعه است، از همین رو انتخاب رییس جمهور اصلح به عنوان بالاترین شخص اجرایی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و در این میان مشارکت مردم و حضور گسترده در این عرصه از اصلی‌ترین ابزار تحقق این مهم محسوب می شود.

به همین مناسبت تریبون آزاد در میدان ابوذر شهر بیرجند برگزار شد و مردم نظرات و چرایی حضور و عدم حضور در انتخابات را بیان کردند.

صفوف طولانی برای بیان نقطه نظرات شرکت کننده ها نشان از عزم جدی مردم برای حضور در انتخابات و انتخاب فرد اصلح دارد و لحظه به لحظه بر تعداد افراد و شرکت کنندگان اضافه می شد و بر این اساس تریبون آزاد تا مدتی بعد از اذان ادامه داشت.

یکی از شرکت کنندگان شادی و تفریح را حق مردم دانست و از رئیس جمهور منتخب خواستار پیگیری امور مرتبط با اشتغال، مسکن بیمه و... شد و گفت: سفره مردم با وجود مشکلات اقتصادی روز به روز کوچک‌تر می شود و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

شرکت کننده دیگری با بیان اینکه خراسان جنوبی مهد علم و فرهنگ و دارای پدران علم جغرافیا، سم شناسی، ارتباطات و. .. است به کمبود بارندگی در این استان اشاره کرد و خواستار حل این مشکل توسط رئیس جمهور شد.

وی به جاده بیرجند- قاین گریزی زد و افزود: با وجود تصادفات فراوان در این مسیر و گذشت ۲۲ سال هنوز ۱۰ کیلومتر از این‌مسیر، بدون آسفالت باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی در صحنه های سیاسی، دینی و... حرف اول را می زنند، یادآور شد: از آنجا که مردم استان مطالبه گر نیستند نمی توانند حق خود را بگیرند.

یکی از بانوان دهه هشتادی هم با بیان اینکه رئیس جمهور غرب زده نمی خواهیم، گفت: رئیس جمهور منتخب باید خطوط قرمز رهبری را رعایت کند و مطیع رهبر بوده و به ایران و ایرانی بها دهد.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور باید مانند شهید جمهور قدرت بالا بردن قرآن را در سازمان ملل داشته باشد و نسبت به اقتصاد مردم اهتمام داشته باشد و هوادار مردم به خصوص جامعه معلولان باشد.

یکی دیگر از بانوان از رئیس جمهور آینده خواست ایران را به قله های پیشرفت رسانده و هوای اقتصاد مردم را داشته باشد.

وی تأکید کرد: رئیس جمهور باید به درد دل مردم گوش داده و پشت میز نشین نباشد و راه شهید جمهور را ادامه دهد.

وی از مردم خواست با حضور حداکثری خود در ۸ تیرماه مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام زده و در سرنوشت خود سهیم باشند.

یکی دیگر از بانوان هم از رئیس جمهور خواست پارتی بازی، کاغذ بازی در ادارات را از بین برده و این آسیب جدی در ادارات را نابود کند تا مردم از سرگردانی نجات پیدا کنند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان هم با بیان اینکه به علت غیرت دینی و وطنی، توان دفاعی بالا و... اسرائیل و آمریکا جرأت حمله به ایران را ندارند، از رئیس جمهور آینده خواست برنامه های خود را برای حفظ این دو ارزش بیان کند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان از روستای نقنج گفت: سال‌هاست در روستا آب شرب نداریم و ادارات به تأکید فرماندار برای حل مشکل توجه ندارند.

وی از رئیس جمهور خواست جلوی باند و باند بازی را گرفته و به درد دل مردم گوش داده و به شعارهای خود بعد از انتخابات جامه عمل بپوشاند.

فرد دیگری گفت: رئیس جمهور باید سیاستمدار باشد نه سیاست باز و با اجرای درست قانون مشکلات مردم را حل کند.

وی داشتن مسکن را حق حداقلی مردم دانست و افزود: رئیس جمهور باید مشکلات اقتصادی و تورم را حل کرده و برای کوچک شدن سفره مردم چاره اندیشی کند.

در ادامه قرار شد در خصوص چرایی شرکت در انتخابات بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

یکی از شرکت کنندگان با بیان اینکه در طول تاریخ مشکلات از زمانی آغاز شد که از ولایت فاصله گرفتیم، گفت: رئیس جمهور باید ولایت مدار و پشتیبان و تابع سخنان ولایت فقیه باشد.

وی بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تأکید کرد و افزود: مردم فهیم کشور و خراسان جنوبی باید با حضور آگاهانه فرد اصلح را انتخاب کرده تا بتوانند از او مطالبه گری داشته باشند.

به گفته وی باید فرد منتخب، شایستگی خدمت را داشته باشد. هر رأی مردم امنیت و عزت ملی را به همراه دارد و انتخاب رئیس جمهور با حضور حداکثری باعث قدرتمندی ایران در جوامع بین المللی خواهد شد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان هم بر حضور حداکثری تأکید کرد و گفت: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم رئیس جمهور انتخاب می شود و در آن زمان دیگر حق اعتراض نمی ماند.

وی حضور در انتخابات را نشان دهنده اقتدار ملت و نظام دانسته و گفت: با هر رأی خود اقتدار مان را به رخ می کشیم.

شرکت کننده دیگری از انتخابات به عنوان لیله القدر نظام نام برد و گفت: همچنان که سرنوشت فرد در لیله القدر نوشته می شود سرنوشت کشور هم با حضور حداکثری و انتخاب فرد اصلح محقق خواهد شد.

به گفته وی باید فردی انتخاب شود که به جای دیپلماسی التماس، دیپلماسی اقتدار را روی میز بگذارد. رأی ما برای سربلندی و اقتدار نظام است و نباید گول شعارهای انتخاباتی را بخوریم.

شرکت کننده دیگری ببا بیان اینکه مشکل اقتصاد، اشتغال و... در جای خود محفوظ است، گفت: باید فردی برای سکانداری ریاست جمهوری انتخاب شود که جامعه را دو قطبی نکرده و در گفتمان انقلاب پایبند باشد.

وی بر انتخاب اصلح و آگاهانه تأکید کرد و خواستار انتخاب رئیس جمهوری دنبال رو شهید جمهور شد.

وی یادآور شد: هر رأی ما به مثابه مشت محکمی بر دهان دشمنان نظام است و هر فرد با رأی خود در سرنوشت خود و کشور سهیم است و ملت ایران همان طور که در مراسم تشییع شهید جمهور حماسه آفریدند در حماسه ۸ تیرماه هم حضور گسترده خواهند داشت.

یکی دیگر از بانوان شرکت کننده هم با قرائت آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند سرنوشت انسان‌ها را تغییر نمی‌دهد مگر آنکه خود آنها بخواهند و در سه سال ریاست جمهوری شهید جمهور دیدیم که با پیگیری و پشتکار شهید رئیسی، چه عزتی از ایران وارد کشورهای غرب و شرق شد.

وی بر انتخاب فرد اصلح تأکید کرد و افزود: باید همه مردم با چشم باز در انتخابات شرکت کنند و با مشارکت حداکثری فرد اصلح سکان دار ریاست جمهوری شود.

کد خبر 1769578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha