احیای مناسک مذهبی و آیین های سنتی در دستور کار شورای شهر اراک

عین‌القضاتی گفت: احیای مناسک مذهبی و آیین های سنتی در دستور کار شورای شهر اراک قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، پیمان عین القضاتی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه باید مناسک مذهبی و آیین های سنتی را احیا کنیم، گفت:  احیای مناسک مذهبی و آیین‌های سنتی رویکرد کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اراک است و در این راستا گام های نیز برداشته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک با اشاره به اینکه امروز در جامعه شاهد پررنگ شدن برخی مناسبت های غربی هستیم، بیان کرد: ما در فرهنگ ایرانی اسلامی خود آیین های بسیاری داریم که احیا و تبیین آنها در جامعه سبب گرایش مردم به فرهنگ و تمدن ایرانی و دوری از مناسبت های غیر  بومی می شود.

وی با بیان اینکه در سال های  اخیر با اتفاقات انجام شده، شاهد فاصله بین نسلی هستیم که در برخی موارد کاهش آیین های سنتی را نیز به دنبال داشت، ادامه داد: باید به روشی مراجعه کرد تا این فاصله فرهنگی بین نسلی ایجاد شده از بین برود و برای باز تولید آیین‌ها و مناسک ملی و مذهبی اقدام شود.

عین القضاتی با اشاره به اینکه در این راستا جشن‌های خیابانی و مراسمات خانوادگی با حضور مردم به منظور باز تولید مراسم‌های مذهبی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در شورا برنامه ریزی شده برنامه‌ها محله محور و مسجد بنیان باشد و به مناسبت عید غدیر نیز در ۲۰ محله با اولویت محله‌های کم برخوردار جشن های محله‌ای برنامه ریزی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه باید مکانی برای رخدادهای آیینی شهر نیز در نظر گرفته شود، اظهار داشت: خیابان محسنی به علت قدمت تاریخی و دارا بودن مساجد و بازار شهر اراک، به عنوان خیابان آیینی انتخاب شده تا جشن‌ها در این خیابان برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک ادامه داد: فردا نیز ویژه برنامه ای تحت عنوان مهمونی کیلومتری خیابان محسنی اراک با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

کد خبر 1769579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha