بارگاه رضا(ع) مهیای جشن‌ ولایت

حرم مطهر رضوی در جشن بزرگ ولایت از صبح امروز ۴تیرماه میزبان خیلی عظیم زائرین امام هشتم(ع) است و به صورت ویژه ای نیز مهیای پذیرایی از میهمانان آقا در روز عید غدیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مشهدالرضا در چهارمین روز از تابستان و در آستانه عید سعید غدیر خم مملو از شور مومنانه است. بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) امشب غرق در نور و شادی است و در این شب نورانی، خیل عظیم زائر از سراسر ایران و جهان با دل شاد و قلبی سرشار از ارادت، به این بارگاه منور مشرف شده‌اند تا در کنار مضجع نورانی هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، عید سعید غدیر خم را جشن بگیرند.

 از صبح امروز، زائران با شور و اشتیاق وصف‌ناپذیری به حرم مطهر مشرف می‌شوند و با حضور در صحن‌ها و رواق‌ها، به دعا و نیایش می‌پردازند، عطر گل‌های محمدی و نسترن در فضا پیچیده و نوای مداحی و سرودخوانی مداحان اهل‌بیت (ع)، در گوش زائران طنین‌انداز شده است. بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی نیز برای استقبال از میهمانان حضرت رضا(ع) در این ایام مبارک، برنامه‌های متنوعی تدارک دیده‌اند.

بارگاه امام رئوف(ع) آماده استقبال از میهمانان غدیر

حرم مهیای جشن ولایت

حوض‌ها، آب‌نماها، سقاخانه‌ها و طاق‌نماها را برای استقبال از زائران، به طور ویژه نظافت و گل‌آرایی کرده‌اند و چایخانه‌های حرم نیز به‌صورت شبانه‌روزی، آماده پذیرایی از زائران هستند. صحن و سرای رضوی با ۱۰۰ هزار بوته و شاخه گل اهدایی، تزیین شده و پرچم‌های رنگی و کتیبه‌های متعدد، جلوه‌ای شاد به حرم مطهر بخشیده‌اند. گل‌آرایی فوق‌العاده‌ای نیز در ضریح، صحن‌ها و کفشداری‌ها انجام شده است.

بسته‌های عیدی برای زائران

بی‌شک روز عید و مهمانان آقا توقع عیدی از مولایشان را دارند و به همین منظور نیز خادمان بارگاه حرم مطهر رضوی، ۴ هزار بسته متبرک را بین زائران در دفاتر امانات این مضجع نورانی توزیع می‌کنند. ۳۰۰ هزار نبات متبرک نیز در کفشداری‌ها توزیع می‌شود. بسته های گل متبرک هم قرار است در رواق امام خمینی (ره) به زایرین امام رئوف(ع) اهدا شود.

بارگاه امام رئوف(ع) آماده استقبال از میهمانان غدیر

جشن‌ها و برنامه‌های مذهبی

 ویژه‌برنامه جشن عید غدیر در تالار ولایت، ایستگاه‌های نقاشی برای کودکان، سلسله جلسات آموزشی "سفیران غدیر"، مسابقه "حاضران به غایبان برسانند"، سلسله جشن‌های "شکوه ولایت" و کارگاه‌های تفسیری "غدیرشناسی در قرآن" از جمله برنامه هایی هستند که برای بزرگداشت این عید سعید تدارک دیده شده اند.

سخنرانی حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، اجرای سرود توسط گروه گلدسته‌های حرم، اجرای شعرخوانی سید امیرعلی میرهادی و مدیحه‌سرایی ستایشگران اهل بیت (ع)، حاج عباس واعظی، سید امیر احمدنیا، علی کارگر و مهدی پاینده‌فر، از برنامه‌های جشن "شکوه ولایت" در شام عید سعید غدیر است.

بارگاه امام رئوف(ع) آماده استقبال از میهمانان غدیر

 خدمت به زائران

 در این روز سعید سالمندان به‌صورت ویژه به حرم مشرف می‌شوند، برنامه‌های ویژه ای نیز برای زایر اولی‌هایی که از دور و نزدیک فرصت زیارت بارگاه نورانی شاه خراسان را کسب کرده اند تدارک دیده شده است. موکب‌های انتظامات و خدام نیز در نقاط مختلف نزدیک به حرم، برپا شده‌اند. 

پذیرایی و موکب‌های مردمی

در این ایام مبارک، ۴۸ موکب در ۴ چایخانه امام حسن (ع)، رضوان، غدیر و کوثر حرم مطهر رضوی مستقر شده و به خدمت رسانی به زائران مشغول هستند.

یکی از موکب هایی که در این ایام مجال خدمت به زائرین آقا را دارد موکب عراقی حضرت نرجس مسیب است که در دهه ولایت و امامت از دوم تا پنجم تیرماه، اقدام به توزیع بیش از ۵۰ هزار بستنی بین زائران بارگاه منور رضوی خواهد کرد.

همچنین در روز عید غدیر خم، این موکب بیش از ۵ هزار پرس کباب به زائران علی بن موسی الرضا (ع) تقدیم می کند که این اقلام بعد از نماز ظهر تا ساعت ۱۵ و ۳۰دقیقه، در چایخانه امام حسن مجتبی(ع)، توزیع می‌شود.

بارگاه امام رئوف(ع) آماده استقبال از میهمانان غدیر

خادمان بارگاه منور رضوی هم در ایام دهه ولایت با چای، شربت، کیک، بیسکوئیت، شیرینی، عدسی، خرما، بستنی، قهوه، بسته متبرک و... در این چایخانه ها از زائران علی بن موسی الرضا (ع) پذیرایی می‌کنند.

حرم مهیای جشن غدیر

حرم مطهر امام رضا (ع) در این روز مبارک، مملو از عطر عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) است و زائران با حضور در این بارگاه نورانی، با امامت و ولایت حضرت علی (ع) تجدید بیعت می‌کنند و ندای "یا علی مدد"، سر می‌دهند.

پایان پیام/

کد خبر 1769586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha