آغاز طرح «ترنم زندگی» در ۶۶۰ مسجد مشهد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از آغاز به کار طرح ترنم زندگی با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در ۶۶۰ مسجد در مناطق کم برخوردار مشهد خبر داد.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: یکی از رویکردهای معاونت اجتماعی شهرداری مشهد مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و از آنجا که رویکرد این دوره از مدیریت شهری مسجدمحوری و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد برنامه هاست لذا طرح های مسجدمحور و محله محور در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از طرح های مسجدمحور ما در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی طرح «ترنم زندگی» است که در ۶۶۰ مسجد مناطق محروم مشهد به عنوان پایگاه اجرایی این طرح آغاز شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به استقبال شهروندان مناطق محروم مشهد این طرح برای دومین سال پیاپی و به صورت مشاوره گروهی برای زنان خانه دار در مساجد این مناطق مشهد اجرا می‌شود.

ابراهیمی در خصوص نحوه برگزاری طرح ترنم زندگی توضیح داد: دسترسی آسان مردم مناطق محروم به مشاوره و ارتقا سلامت روان جزو اهداف اصلی این طرح است و سرفصل های آن شامل، ارتقا روابط زوجین، پیشگیری از اعتیاد، تربیت فرزند، کنترل هیجانات و مشاوره پیش از ازدواج است؛ علاوه بر این نیز با توجه به دغدغه های جامعه مبنی بر افزایش جمعیت، سرفصل تربیت فرزند در راستای جوانی جمعیت نیز، امسال به این طرح اضافه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ١٠هزار نفر از مشاوره های گروهی طرح ترنم زندگی بهره مند شدند و امسال این طرح به شکل گسترده تر و برای ٣٠هزار مخاطب برگزار می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: از دیگر اهداف این طرح آشنایی شهروندان با مولفه های روانشناسی و مشاوره و همچنین معرفی سامانه مشاوره تلفنی ١۴٨٠ بهزیستی جهت بهره مندی از ظرفیت‌های مشاور به صورت غیر حضوری است.

ابراهیمی با بیان اینکه در کنار مشاوره های گروهی در مساجد، برنامه های گردهمایی و همایش های شهری نیز در طول سال و با همکاری اساتید مجرب حوزه روانشناسی نیز برگزار می شود گفت: شهروندانی که علاقه مند هستند تا در این طرح شرکت کنند، می توانند کلمه ترنم را به سامانه ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک کنند. لازم به ذکر است؛ طرح ترنم زندگی با سایر نهادهای دیگر از جمله دادگستری، بهزیستی، آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.

پایان پیام/

کد خبر 1769590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha