پخت ۵۸۵ دیگ غذا به مناسبت عید غدیر در اراک

ساجدی از پخت ۵۸۵ دیگ غذای نذری به مناسبت عید سعید غدیر در اراک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، هادی ساجدی ضمن تبریگ عیدالله‌اکبر به مهمونی بزرگ عید غدیر در اراک اشاره کرد وگفت: امسال ۵۸۵ دیگ معادل ۱۷۰ هزار پرس غذا در اراک پخت و در بین مردم مومن و ولایتمدار اراک توزیع می شود.


دبیر مجمع مردمی اکرام غدیر با اشاره به اینکه برای ششمین سال متولی مجمع مردمی اکرام غدیر توانست طرح اطعام علوی را در ۱۱۰ نقطه از اراک رقم بزند، ادامه داد: مقرر است غذاهای طبخ شده در هر محله و مسجد، در بین اهالی همان محله و مجموعه توزیع شود.

وی به برپایی حدود ۵۰ غرفه پذیرایی شامل نوشیدنی، چای، شربت، میوه، آبمیوه،  فست فود و میان وعده همچون آش در روز عید غدیر اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن ۲۵ غرفه فرهنگی، ۱۰ غرفه خدمات پزشکی و درمانی، ۵ غرفه ورزشی و ۲۰ غرفه ترکیبی فرهنگی و پذیرایی برای روز عید ولایت و امامت پیش بینی شده است.

این مقام مسئول ادامه داد:مهمونی بزرگ عید غدیر از ساعت ۱۰ صبح روز عید در خیابان محسنی شهر اراک با برپایی یکصد غرفه آغاز و جشن بزرگ غدیر نیز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در همین مکان برگزار می شود.

دبیر مجمع مردمی اکرام غدیر اضافه کرد: برای برپایی این مهمانی معنوی، از سوی ۱۰۰ مجموعه مردمی، ۲۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

ساجدی با بیان اینکه در کنار مهمانی کیلومتری، ۳ پویش "صاحب خانه‌های علوی"، "در پناه مولایم علی" ویژه نوزادانی که روز عید غدیر متولد می‌شوند و پویش "به عشق علی" به منظور توزیع غذا به کارگران فصلی برگزار می‌شود ادامه داد: همچنین در این جشن بزرگ سه جایگاه برای اجرای رادیوی غدیر، جایگاه ذاکران امیرالمومنین (ع) و گروه‌های سرود لحاظ شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مهمونی بزرگ عید غدیر به صورت مستقیم از شبکه سوم سیما پخش می‌شود.

کد خبر 1769604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha