پخت و توزیع ۱۱۰ دیگ غذای نذری در شیروان

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان شیروان گفت: ۱۱۰ دیگ غذای نذری به مناسبت عید سعید غدیر توسط گروه جهادی شهید زرهرن در شیروان پخت و ظهر امروز بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

محمد محمدزاده قانعی، رییس شورای هیات مذهبی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: غذای نذری با مشارکت مردم و گروه های جهادی در سالن ۹ دی شیروان پخت می شود که مواد اولیه آن شب گذشته در محل مسجد بن عقیل(ع) شیروان آماده شد.

وی افزود: کار بزرگ پخت غذای نذری در روز عید غدیر برای نخستین بار است در شیروان انجام می شود و امید می رود سال های بعد ادامه داشته باشد.

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان شیروان اضافه کرد: برنامه های بسیار خوبی امسال تدارک دیده شده است و طبق سنوات گذشته ۱۷ موکب پذیرایی روز عید غدیر از ظهر تا شب در خیابان های سطح شهر برپا می شود.

 وی ادامه داد: اکنون در فصل انتخابات و روزهای پایانی هستیم و رویکرد ما این است جشن ها را به دعوت و مشارکت حداکثری برای انتخابات در نظر گرفته شده و بنرهایی که طراحی و نصب شده با همین مضامین است.

محمدزاده قانعی گفت: جشن های خوبی شب گذشته در مهدیه، پارک شهدا، پارک شهید فهمیده و سایر پارک های سطح شهر با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و موسیقی، طنز و مسابقه برگزار شد که خانواده ها به همره فرزندان استقبال خوبی کردند.

وی خاطرنشان کرد: بازارچه صنایع دستی، تویدات محلی و خانگی همراه با فطیرمسکه، دمنوش، چای آتشی، غذاهای سنتی و آش از امروز به مدت سه روز در محل مسجد مسلم بن عقیل(ع) برپا شده است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1769615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha