غیرتمندی مازندرانی‌ها در عید ولایت و غدیر

مازندران به عنوان دیار علویان همواره برای بزرگداشت نام و یاد امیرالمومنین علی علیه السلام در کنار دیگر اهل بیت علیهم السلام سنگ تمام گذاشتند و این بار هم مازندرانی‌ها در عید غدیر خم خوش درخشیدند.

خبرگزاری شبستان، استان مازندران_ مریم‌نظری: غدیر، عیدالله اکبر، روز تجدید با ولایت و غدیری که فراتر از یک نام است و  متعلق به زمان و مکان خاصی نیست و همه زمان‌ها و مکان‌ها باید آن را درک کنیم و دریابیم و در تبیین غدیر تلاش کنیم.
مازندران به عنوان دیار علویان همواره برای بزرگداشت نام و یاد امیرالمومنین در کنار همه اهل بیت سنگ تمام گذاشتند و این باز هم مازندرانی ها در عید غدیر خم سنگ تمام گذاشتند.

غیرتمندی مازندرانی ها در ولادت ولایت و غدیر


برگزاری همایش ها برای تبیین آداب و سنن غدیر در دیار علویان سالهاست که این مهم را به یک برنامه دائمی برگزار شده و نه تنها مسوولان بلکه همه‌مردم برای رسیدن غدیر و جشن های غدیری تلاش دارند.

غدیر ولایت امامت و نور همیشگی

و چه زیبا امام جمعه نکا از عید غدیر به عنوان ولادت ولایت نام برد که ولایت و امامت با غدیر زنده شد.
حجت الاسلام محمدصادق محمدی لایینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران اظهار کرد: ولایت امیرالمومنین بر ما ولایت بزرگی است که باید در تبیین این جایگاه تلاش شود.

غیرتمندی مازندرانی ها در ولادت ولایت و غدیر


وی افزود: روش تربیتی نسل نو و جدید در رابطه با امامت و ولایت ضعیف است و باید در این بخش تلاش بیشتری انجام شود.
به گفته امام جمعه نکا، باید دوستی با ولایت و امامت را در بین‌نسل جدید بسط و گسترش دهیم که مهمترین وظیفه ماست.


میدان داری موکب‌داران غدیری در جشن غدیر

برگزاری جشن های خیابانی با شور و شوق وصف ناپذیر در سراسر نازنودان‌نشان از عشق و محبت مردم به امیرالمومنین و اهل بیت است.

غیرتمندی مازندرانی ها در ولادت ولایت و غدیر


بزرگ‌ترین جشن عید غدیر همراه با برپایی بیش از ۲۰۰ موکب فرهنگی، خدماتی و پذیرایی به نیت امیرالمومنین علی (ع) از ساعت ۱۶ تا ۲۲ امروز دوشنبه چهارم تیرماه از میدان ساعت ساری تا میدان شهرآشوب مرکز استان مازندران، جشن بزرگ غدیریه در گلوگاه، جشن همولایتی با برپایی ۶۰ غرفه غدیری در بهشهر، مهیا شدن ۱۱۵ موکب عید غدیر و جشن بین المللی دو کیلومتری از میدان قائم تا میدان ۱۷ شهریور آمل، برگزاری جشن بزرگ پدرانه در قائمشهر به مناسبت عید غدیرخم با۱۱۰ موکب، همه و همه بیانگر عشق و دلدادگی مردم ما به امام علی(ع) اولین‌امام شیعیان و حب و دوستی با اهل بیت است.
مردم مازندران این بار  هم در جشن غدیر با برپایی موکب مختلف از شرق تا غرب مازندران، میزبان حضور گرم دوستداران ولایت در نقاط مختلف مازندران بودند تت‌ در آستانه حماسه سیاسی انتخابات، در حماسه حضور ولایی خود، نفر اول باشند.

غیرتمندی مازندرانی ها در ولادت ولایت و غدیر


مازندران این روزها در جای جای این سرزمین سبز مهیای عیدی بزرگ است و جشن های متعدد در سراسر مازندران پایبندی مردم این دیار به ولایت را به رخ همگان‌می کشد.
حجت‌الاسلام علی‌اصغر اصغری ولوجایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در گفت‌وگویی در مورد برنامه های دهه ولایت و امامت‌مازندران اظهار کرد:تبلیغات محیطی، نصب بنر، پرچم و نورافشانی در سطح شهرستان‌هاس مختلف استان مازندران آغاز برنامه های ما در هفته ولایت و امامت بود.

غیرتمندی مازندرانی ها در ولادت ولایت و غدیر


وی یادآور شد: برگزاری پویش هر خانه یک نذری و اطعام‌دهی علوی از برنامه‌های مهم در دستگیری از نیازمندان به روش امیرالمومنین است.

غیرتمندی مازندرانی ها در ولادت ولایت و غدیر


حجت الاسلام اصغری ولوجایی افزود: برگزاری کنگره علمی سالانه، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در قالب سیمای غدیر، برگزاری مسابقات ورزشی و برگزاری پویش و پیاده‌روی خانوادگی از دیگر برنامه‌ها به مناسبت عید غدیر در کنار اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین  و آزادی زندانیان با عنوان پدر مهربانی است.

کد خبر 1769617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha