تزیین مضجع امیرالمؤمنین(ع) با پرده‌فرش تولیدی آران و بیدگل

همزمان با عید غدیر، مضجع نورانی امیرالمؤمنین علی(ع) با پرده‌فرش نفیس تولیدی شهرستان آران و بیدگل تزیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با عید سعید غدیر خم، مضجع باشکوه امیرمومنان، علی علیه‌السلام در نجف اشرف، طی آیینی با پرده‌فرش «آرشین‌» تولیدی شهرستان آران و بیدگل تزیین شد.


روی این پرده‌فرش ابریشمی با زمینه‌ی سفید، به رنگ سبز، آیات شریفه‌ی: «بِسْمِ‌اللهِ‌الرَّحْمنِ‌الرَّحِیم» و «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتِی وَ رَضِیتُ لَکُمُ الإِسْلاَمَ دِینا»(سوره مائده آیه ۳) نوشته شده است.

مضجع امیرالمؤمنین(ع) با پرده‌فرش نفیس تولیدی آران و بیدگل تزیین شد

در بخش دیگری از این اثر نفیس، حدیث شریف: «مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِیٌّ مَوْلَاهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاهُ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُ» همراه با تکرار ذکر شریف «اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد» به خط زیبای ثلث نقش بسته است.


این بافتینه‌ی ۱۵۰۰ شانه با تراکم ۴۵۰۰ که تا ارتفاع ۱/۹۰ متر بالای مضجع را در ۶/۶۸ متر طول و ۵/۵ متر عرض پوشانده با الیاف گیاهی(بامبو) بافته شده است.


پرده‌فرش ضریح مطهر امام علی علیه‌السلام به سفارش تولیت آستان مقدس علوی از سوی شرکت دکو ۱۲۱ طراحی شد و کار بافت و پرداخت آن را شرکت صنایع آرشین‌بافت در شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی شهرستان آران و بیدگل با مساعدت موسسه‌ی خیریه‌ی ایتام «احسان» انجام داده است.

شهرستان آران و بیدگل قطب صنعت فرش ماشینی ایران و دومین قطب فرش ماشینی در جهان است.

مضجع امیرالمؤمنین(ع) با پرده‌فرش نفیس تولیدی آران و بیدگل تزیین شد

کد خبر 1769629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha