پخت بیش از ۲۰ هزار پرس غذای نذری در جیرفت

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا گفت: امروز همزمان با عید غدیر بیش از ۲۰ هزار پرس غذا در سطح شهرستان جیرفت پخت شده و با اولویت نیازمندان توزیع شد.

حجت الاسلام روح الله اکبری نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: امروز همزمان با عید غدیر بیش از ۲۰ هزار پرس غذا در سطح شهرستان جیرفت پخت شده و با اولویت نیازمندان توزیع شد.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت افزود: ستاد مردمی شهید حاج قاسم سلیمانی در روستای پشت لر ۱۰ هزار پرس غذا پخت کرد.
وی با اشاره به بازدید از مراکز پخت غذای نذری در جیرفت، ابراز کرد: در روستای دولت آباد، شهر علی آباد حوزه بسیج امام رضا (ع) مسجد و حسینیه سیدالشهدا (ع) و همچنین در شهر جیرفت مسجد امیرالمومنین (ع) محله سرجاز ۲ هزار پرس غذای نذری و خادمیاران رضوی نیز قریب ۳ هزار پرس غذا و مسحدالرسول هم بیش از ۳ هزار پرس غذای نذری پخت کردند.
حجت الاسلام اکبری نیا با بیان اینکه در هر چهار بخش شهرستان جیرفت به مناسبت عید غدیر غذای نذری پخت شد، اظهار کرد: بسیاری از مردم نیز به صورت خودجوش در منازل شان اقدام به پخت غذای نذری کرده و در بین همسایگان و نیازمندان توزیع کردند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت عنوان کرد: در کنار پخت غذای نذری تعدادی از مساجد از جمله مسجد الرسول اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی کردند.
وی از غدیر به عنوان بزرگترین و مهمترین اعیاد اسلامی یاد کرد و افزود: در این عید پیامبر اسلام (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین و ولیّ مسلمین معرفی کردند و فرمودند؛ «مَن کنتُ مولاهُ فهذا علیّ مولاه».
حجت الاسلام اکبری نیا خاطرنشان کرد: یکی از سنت‌های پسندیده و توصیه‌ شده در روز عید غدیر، اطعام و غذا دادن به مردم به ویژه نیازمندان است.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت تصریح کرد: در چنین روزی که عید غدیر هست اطعام مردم به ویژه نیازمندان باعث افزایش روحیه همدلی و مواسات و شادی و نشاط در جامعه می شود.

کد خبر 1769658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha