میهمانی بزرگ غدیر در دیار خاوران

امروز عید سعید غدیرخم روزی به یادماندنی با برگزاری سفره میهمانی با حضور همه عاشقان حضرت علی (ع) در جای جای دیار خاوران با شرکت مردم در میهمانی غدیر است.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی، زهرا مهرور؛ عید غدیرخم به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان روز جانشینی حضرت علی (ع) در مقام امامت پس از پیامبر اکرم (ص) روزی ماندگار برای همه شیعیان است روزی که نام آن برای همه آشنا است و جشن و سرور به واسطه چنین روزی نصیب همه مردم می‌شود.

سال‌های اخیر شیوه برگزاری جشن عید سعید غدیرخم تفاوت کرده است برگزاری جشن خودجوش مردمی به سفره میهمانی بزرگی در خیابان‌های شهرها تبدیل شده است که همه گرد هم می‌آیند و ساعاتی از بعدازظهر تا پاسی از شب را در کنار هم به شادی می‌گذرانند.

آذین‌بندی و نصب پرچم‌های مزین به نام مولا علی (ع) و کتیبه‌های غدیر به خیابان‌های شهر زینت بخشیده است و موکب بزرگ ائمه بقیع (ع) از چند شب پیش در بوستان کاجستان بیرجند برپا شده که هر شب از شهروندان با شربت، میوه و شام پذیرایی می‌کند تا کام مردم در دهه امامت و ولایت شیرین شود.

عصر امروز سه‌شنبه پنجم تیرماه همه عاشقان  امامت و ولایت به جشن و میهمانی عید غدیرخم از میدان قدس تا بوستان شهدای گمنام بیرجند آمده‌اند تا روزی زیبا را رقم بزنند؛ جشنی که بانی اصلی آن مردم هستند. بسیاری از خانواده‌ها که کودکان خردسال خود را به همراه دارند با شعار مولا مولا عشق خود را به امیرالمومنین و ائمه اطهار نشان می‌دهند.

اجرای زنده سرود، پخش مولودی‌خوانی در مدح علی(ع)، توزیع پرچم و بادبادک با مضمون غدیر در طول مسیر میهمانی، اهدای هدیه به کودکان از دیگر برنامه‌های این روز است تا برای ساعاتی لبخند و شادی را برای مردم دیار خاوران به ارمغان بیاورند.

میهمانی بزرگ غدیر در دیار خاوران

ثبت لحظاتی تاریخی از این روز بزرگ با گرفتن عکس سلفی از دیگر موضوعات مورد توجه مردم در این حضور غدیری است. پخش نذری توسط موکب‌ها در بین حاضران در این میهمانی بزرگ، نشان از علاقه وافر مردم به مولا علی (ع) دارد زیرا این افراد خودجوش و مردمی برای این میهمانی آمده‌اند تا به همگان نشان دهند که این جشن در روز عید غدیر خم، جشنی با حضور باشکوه مردم به عشق فراوان و علاقه زیاد به ائمه‌اطهار است.

مردم با حضور سبز خود زیبایی این میهمانی را پررنگ‌تر کردند و این نشان از همان شور و شوق و تپش‌های عاشقانه مردم به مولای متقیان، امــام علی(ع) دارد که عبای متبرک پیامبر مهربانی‌ها، محمد(ص) در چنین روزی، هنگام بازگشت از حج به او رسید. جمعی از هنرمندان خوش ذوق بیرجندی نیز همزمان با مهمانی کیلومتری غدیر واقعه غدیر را نقاشی کردند.

میهمانی بزرگ غدیر در دیار خاوران

برخی غرفه‌های فرهنگی در طول مسیر هم مردم را به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کنند. در بخشی از مسیر هیات جوانان عاشورایی برای دومین سال متوالی اقدام به کیک ۵۰ متری غدیر کرده‌اند تا کام میهمانان را شیرین کنند.

شیفتگان مولا از هیچ خدمتی دریغ نمی‌کنند اصلاح رایگان سر و صورت، واکس زدن، مشاوره، کنترل فشار خون نیز از خدمات کانون تخصصی خادمیان رضوی و جمعیت هلال احمر است که در مسیر میهمانی غدیر موکب برپا کرده‌اند.

امروز شربت و شیرینی صدای صلوات و یا علی(ع) در حوالی این موکب‌ها بلند است، عاشقان مولا عید را به هم تبریک می گویند و شربت تعارف می کنند. جوانان هیاتی با توزیع شله زرد، هنداونه، آش، توزیع نان داغ، ساندویچ و یا غذای متبرک تلاش می‌کنند که سهمی در این خدمت‌رسانی داشته باشند.

میهمانی بزرگ غدیر در دیار خاوران

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی در زمینه مهمانی بزرگ غدیر گفت: در مجموع ۱۸ کیلومتر مهمانی غدیر در سطح استان پیش‌بینی شده که در مرکز استان این میهمانی به طول ۲ کیلومتر عصر امروز (سه‌شنبه) از میدان قدس تا میدان جانبازان و بوستان شهدای گمنام بیرجند در حال برگزاری است.

محمد حاجی‌زاده از برپایی ۲۰۰ موکب در راستای برگزاری مهمانی بزرگ غدیر در مرکز استان خبر داد، و افزود: هیات‌های مذهبی، مساجد، گروه‌های جهادی،‌ خدماتی و گروه‌های سرود در طول مسیر حضور دارند و با خدمات متنوع و جذاب، پذیرای شرکت‌کنندگان در مراسم هستند.

گروه‌های جهادی خراسان جنوبی نیز در برگزاری عید غدیر پیش‌قدم هستند و ۲۶۳ گروه جهادی با حضور ۲ هزار ۱۰۴ جهادگر در ۲۳۵ موکب و ایستگاه صلواتی پذیرای محبین امیرالمومنین(ع) در سطح استان هستند که ۴۳ موکب پذیرایی در مهمانی کیلومتری غدیر در مرکز استان در حال پذیرای از میهمانان می‌باشند.

کد خبر 1769670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha