قضاوت باید بر اساس عدالت باشد

آیت الله عبادی با بیان اینکه قضاوت بیش از هر چیز باید بر اساس عدالت باشد، گفت: کسی که در جامعه مظلوم واقع شود و به او ظلم شود یک پناهگاه(دستگاه قضایی) دارد و اگر آنجا ضعیف باشد و عدالت رعایت نشود، حقش ضایع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید عیرضا عبادی صبح امروز چهارشنبه (۶ تیر) در دیدار با اعضای شورای عالی قضائی استان به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: مسئله عدالت و قضاوت، مسئله تکوین و تشریح است و در قرآن آمده است که از زمان آفرینش انسان در تکوین اینطور است که انسان قضاوت می‌کند و این خاصیت انسان است.

وی افزود: چقدر مجرمانی هستند که کسی از جرم آنان خبر ندارد اما یا سر به جنون می‌زنند یا خودکشی می‌کند یا خود را به دادگاه معرفی می‌کkند این یعنی عدالت و قضاوت در تکوین است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه راه خدا و انبیاء الهی راه عدالت است، تصریح کرد: قضاوت بیش از هر چیز باید بر اساس عدالت باشد چون وقتی کسی در جامعه مظلوم واقع شود و به او ظلم شود یک پناهگاه(دستگاه قضایی) دارد و اگر آنجا ضعیف باشد و عدالت رعایت نشود حقش ضایع می‌شود.

آیت الله عبادی بیان کرد: امتیازات تشیع همین است که وراثت همه انبیاء می‌باشد و به تعبیر امیرالمومنین(ع)، فلسفه حکومت این است که حقی را به صاحب حق برساند یا دست ظالمی را از مظلوم کوتاه کند و اگر این مهم نباشد به اندازه عطسه بُز ارزش ندارد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی ایران براساس این مکتب و در آستانه اجرای عدالت عمومی در سطح کره زمین به رهبری حضرت مهدی(عج) است بنابراین امتیاز انقلاب اسلامی بر همه حکوت‌های دنیا همین می‌باشد.

امام جمعه بیرجند افزود: همه ائمه اطهار(ع) هم یک راه رفتند و آن راه همه انبیاء الهی برای اجرای قسط و عدل است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه عدالت گمشده بشر است، گفت: اکنون در پیچ تاریخی برای نزدیک شدن بشر به قله‌های کمال و رها شدن از دست غول‌ها بیابانی از نوع کمونیست و لیبرال دموکراسی غرب است و فلسفه جمهوری اسلامی و تمام توقع مردم دنیا همین است که این قانون اجرا شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت اسلامی می‌تواند جامعه اسلامی ایجاد کند، تصریح کرد: خداوند به شما توفیقی بزرگی داده که در این دوره مجری عدالت هستید.

کد خبر 1769721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha