میزبانی خانه مرکزی سینماگران مسکو از جشن غدیر

به همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، جشن عید سعید غدیر خم با عنوان «همای رحمت» در خانه مرکزی سینماگران مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همت سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشن عید سعید غدیر خم با عنوان «همای رحمت» در خانه مرکزی سینماگران مسکو برگزار شد.

این مراسم که با حضور ایرانیان مقیم و اجرای گروه هنری «بیستون» اعزامی از جمهوری اسلامی ایران همراه بود، با پیام دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز شد.

مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی کشورمان در ابتدای این مراسم، اظهار داشت: برای جملگی ما ایرانیان تداعی سه کلمه کلیدی مادر، وطن و امیرالمؤمنین(ع) همواره شورآفرین و اثرگذار بوده است. ارادت به ساحت امیر مؤمنان حضرت علی(ع)، ستایش مقام مادر و دوستداری میهنمان ایران برای ملت ما نقطه مشترک اتحاد و همبستگی در تمامی عرصه‌هاست.

وی افزود: امروز اینجا گردهم آمدیم تا وحدت خود را به عنوان شیعیان امیر مؤمنان برای تعیین سرنوشت وطنمان که جایگاهی هم‌رتبه مادران دارد، یادآوری کنیم.

خانه مرکزی سینماگران مسکو میزبان جشن عید غدیر بود

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه به تشریح پیام واقعه تاریخی غدیر پرداخت و با اشاره به اینکه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با ایران در روسیه و برخی دیگر از کشورها برگزار می‌شود، گفت: برگزاری ۴۱ دور انتخابات در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بیانگر بخشی از جلوه‌های مردم‌سالاری دینی‌ است.

وی اضافه کرد: مردم آگاه ایران هشتم تیرماه عزتمندانه در انتخابات حضور خواهند یافت و نیک می‌دانند حضور پرقدرت آنها پای صندوق‌های رأی، ضمن ارتقای جایگاه کشور در عرصه بین‌المللی، ضریب امنیت ملی کشور را افزایش می‌دهد.

جلالی ادامه داد: انتخاب رئیس‌جمهور با پشتوانه آرای حداکثری سبب خواهد شد منتخب ملت از موضع قوی‌تری مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مجامع و محافل بین‌المللی مطرح کند.

سفیر ایران در مسکو با اشاره به اینکه بیشترین آمار جمعیت ایرانیان روسیه را دانشجویان تشکیل می‌دهند، برگزاری مناظره و کرسی‌های آزاداندیشی را در افزایش مشارکت جوانان ایرانی در حال تحصیل در روسیه حائز اهمیت دانست.

خانه مرکزی سینماگران مسکو میزبان جشن عید غدیر بود

در ادامه این برنامه، گروه موسیقی سنتی بیستون در دو نوبت به اجرای برنامه هنری در جمع ایرانیان و حضار علاقه‌مند به کشورمان پرداختند.

برگزاری مسابقه دانستنی‌های انتخابات، گفت‌وگو با شرکت‌کنندگان پیرامون انتظارات از رئیس جمهور آینده و پخش کلیپ‌های متنوع درباره ایران اسلامی و عید غدیر از دیگر برنامه‌های جشن «همای رحمت» بود.

کد خبر 1769751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha